Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders ve kaynak araştırması hakkında bilgi verme
|
|
2
|
Uygulama proje konusunun belirlenmesi
|
|
3
|
Konuyla İlgili Bilimsel Kaynak Araştırması-1
|
|
4
|
Konuyla İlgili Bilimsel Kaynak Araştırması-2
|
|
5
|
Konuyla İlgili Bilimsel Kaynak Araştırması-3
|
|
6
|
Konuyla İlgili Bilimsel Kaynak Araştırması-4
|
|
7
|
Araştırma Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Deney Yönteminin Seçilip Deney Tasarlanması-1
|
|
8
|
Araştırma Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Deney Yönteminin Seçilip Deney Tasarlanması-2
|
|
9
|
Deneysel Çalışma İçin Hazırlıklar-1
|
|
10
|
Deneysel Çalışma İçin Hazırlıklar-2
|
|
11
|
Deney sisteminin tasarımı-1
|
|
12
|
Deney sisteminin tasarımı-2
|
|
13
|
Araştırma sonuçlarının raporlanması-1
|
|
14
|
Araştırma sonuçlarının raporlanması-2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
1- Doktor Öğretim Üyesi Semahat DORUK
2- Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
3- Doç. Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
4- Doç. Dr. Nesibe DİLMAÇ
5- Doktor Öğretim Üyesi Muhammed Bora AKIN
6- Doktor Öğretim Üyesi Zehra Gülten YALÇIN
7- Doç. Dr. Barış ŞİMŞEK
8- Doç. Dr. Zehra ÖZBAŞ
9- Doktor Öğretim Üyesi Haluk KORUCU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Çalışılacak konu ile ilgili kitaplar, süreli yayınlar, tezler, internet kaynakları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sekizinci yarıyılda bulunan Kimya Mühendisliği Uygulama Projesi II dersi için literatür taramasının yapılması, deney düzeneğinin tasarlanması rapor hazırlanması.
|
Dersin İçeriği
|
Temel bilimlere ilişkin bilgilerini uygulama; deney tasarlama; takım çalışması yapabilme; ilgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme; bilgisayar, bilgisayar yazılımları gibi çağdaş yöntemleri, teknikleri, araçları kullanabilme; mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma; etkin yazılı ve sözlü iletişim kurma; mühendislik çözümlerinin ulusal ve küresel tesirini anlama; hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama; mesleki güncel konuları izleme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
-
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
5
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
2
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
2
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
5
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
3
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
3
|