Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çankırı Karatekin Üniversitesi`nin ve Kimya Mühendisliği Bölümünün olanaklarının ve eğitsel faaliyetlerinin tanıtılması, Kimya Mühendisliği lisans programının tanıtımı, Kimya Mühendisliğinin temel prensipleri ve çalışma alanları
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Kimya sanayii, Türkiye`de ve dünyada kimya sanayiinin durumu, Temel kimyasal madde üretimi, ara kimyasallar, son ürün üretimleri.
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Mühendislik etiği
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Kimya Mühendisliği bilgi kaynakları, Kütüphaneden ve on-line veritabanlarından faydalanma, Kütüphane ziyareti
|
K1-Bölüm 12
|
5
|
Laboratuvar ziyareti ve güvenlik kuralları
|
K1-Bölüm 3
|
6
|
Kimyasal prosesler ve çevresel etkileri
|
K1-Bölüm 4
|
7
|
Kimya Mühendisliğinde gelişmeler
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
Boyut ve birimler, Birim dönüşümleri 1
|
K1-Bölüm 2
|
9
|
Boyut ve birimler, Birim dönüşümleri 2
|
K1-Bölüm 2
|
10
|
Kimyasal prosesler, Temel işlemler, Proses ekipmanları
|
K2-Bölüm 1
|
11
|
Kimya Mühendisliğinde problem çözümü ve matematiksel yöntemler 1
|
K2-Bölüm 2
|
12
|
Kimya Mühendisliğinde problem çözümü ve matematiksel yöntemler 2
|
K2-Bölüm 3
|
13
|
Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu 1
|
K2-Bölüm 4
|
14
|
Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu 2
|
K2-Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Mehmet ERDEM
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Gültekin, S. (2014). Kimya Mühendisliğine Giriş. (4. Baskı). Papatya Yayıncılık, İstanbul. K2) Felder, R.M., Rousseau, R.W. (2005). Elementary Principles of Chemical Processes, John Wiley &Sons, NY.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya Mühendisliği eğitimine yeni başlayan öğrencilere; Kimya Mühendisliği mesleğinin tanıtımı, lisans programının tanıtımı, çalışma alanları, kimyasal proseslerin tanıtımı, mesleki sorumluluk, etik ve güvenlik bilincinin kavranması, araştırma, yazılı ve sözlü sunuş ve takım çalışması becerilerinin geliştirilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Kimya mühendisliğinin tarihsel gelişimi, kimya mühendisliği eğitimi, kimya sanayii, kimya mühendisliği ile ilgili kurumlar, kimya mühendisliğinin çalışma alanları, kimya mühendisliği etiği, bilgiye erişim ve bilginin iletilmesi, birim ve boyutlar, grafiksel gösterim.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
2
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
2
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
2
|