Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Teknik resmin önemi ve kullanılan araçlar
|
K1-K2-K3-YK1
|
2
|
Standart yazı. Teknik resimde kullanılan çizgiler
|
K1-K2-K3-YK1
|
3
|
Geometrik çizimler
|
K1-K2-K3-YK1
|
4
|
Noktanın izdüşümü
|
K1-K2-K3-YK1
|
5
|
Doğrunun izdüşümü
|
K1-K2-K3-YK1
|
6
|
Düzlemin izdüşümü
|
K1-K2-K3-YK1
|
7
|
Standart görünüşler ( Ön, üst, yan görünüşler )
|
K1-K2-K3-YK1
|
8
|
Standart görünüşler ( Ön, üst, yan görünüşler )
|
K1-K2-K3-YK1
|
9
|
Standart görünüşler ( Ön, üst, yan görünüşler )
|
K1-K2-K3-YK1
|
10
|
Kesit alma
|
K1-K2-K3-YK1
|
11
|
Tek nokta perspektif çizimi
|
K1-K2-K3-YK1
|
12
|
Çift nokta perspektif çizimi
|
K1-K2-K3-YK1
|
13
|
Ölçülendirme standartları
|
K1-K2-K3-YK1
|
14
|
Ölçülendirme teknikleri
|
K1-K2-K3-YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÖKÇE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şen, İ.Z., ve Özçilingir, N., Teknik Resim-Temel Bilgiler, Deha Yayıncılık, İst., 2008. -
K2. Giesecke, E. Frederick, et. al., Technical Drawing with Engineering Graphics (14th Edition), Prentice-Hall, 2010.
K3. Kocabıçak, Ü. (2006). AutoCAD ile Bilgisayar Destekli Teknik Resim. Sakarya: Sakarya Kitabevi.ı
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. French T.E , Vierck C.J , "Engineering Drawing and Graphic Technology", McGraw Hill 1978. Intellicad Manual, Bricsnet, 2000.
|
Dersin Amacı
|
Mühendislik fakültesi öğrencilerine temel mühendislik formasyonu kazandırmak. Mühendis adaylarının soyut düşünme yeteneklerini geliştirmek. Zamanı doğru ve yerinde kullanabilme becerisi geliştirmek. Tertip-düzen, standart anlayışı içerisinde bir disiplin oluşturmak. Mühendis adaylarına proje, tasarım yapabilme özelliği katmak. Mühendis adaylarının sorunlar karşısında analitik çözüm bulma yeteneklerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Teknik resmin önemi ve kullanılan araçlar,Standart yazı. Teknik resimde kullanılan çizgiler,Geometrik çizimler,İzdüşüm ( Noktanın, doğrunun, düzlemin izdüşümü ),Standart görünüşler ( Ön, üst, yan görünüşler ),Kesit alma, Perspektif çizimi,Ölçülendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
-
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
4
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
3
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
4
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
4
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
-
|