Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Assist. Prof. Dr. Oğuz AYDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Tunail, N., 2009. Mikrobiyoloji, Pelin Ofset, Ankara, 448s.
Hogg, S., 2005. Essential Microbiology. John Wiley & Sons, England.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel mikrobiyoloji terimlerine tanıtmak ve prokaryot ile ökaryot hücreleri,hücre yapılarını, mikrobiyal büyümeyi ve mikrobiyal metabolizmayı anlamak için gerekli bilgiyi sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Mikrobiyolojiye giriş
Terminoloji ve mikroorganizmaların ve ökaryot hücre yapılarının sınıflandırılması
Prokaryotik hücre yapıları
Bakteri çekirdeği ve replikasyon
Protein sentezi
Mikrobiyal beslenme
Mikrobiyal gelişme
Gram negatif bakteri
Gram positif bakteri
Mikroplar ve arkeabakteriler
Temel metabolizma aktiviteleri
Enerji kazanma yolları
Virüsler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
4
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
2
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
1
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
2
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
2
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
2
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
3
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
2
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
2
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
4
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
3
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
5
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
3
|