Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Diferansiyel Denklemlere Giriş, Sınıflandırma
|
|
2
|
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
|
|
3
|
Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
|
|
4
|
Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler
|
|
5
|
Yüksek Mertebeden Sabit Katsayılı Dif. Denklemlerin uygulamaları
|
|
6
|
Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemler
|
|
7
|
Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemler
|
|
8
|
Lineer Denklem Sistemleri
|
|
9
|
Lineer Denklem Sistemleri
|
|
10
|
Kuvvet serileri çözümleri
|
|
11
|
Sınır Değer Problemleri
|
|
12
|
Laplace Dönüşümü ve Diferansiyel Denklemlerin Çözümü
|
|
13
|
Mühendislik problemlerinin matematiksel modellenmesi ve uygulamaları.
|
|
14
|
Kısmi Diferansiyel Denklemler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
YRD. DOÇ DR. DENİZ BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
YRD. DOÇ. DR. EMİN BURÇİN ÖZVURAL
|
Kaynaklar
|
1. Edwards,Penney (Çeviri), Diferansiyel Denklemler, Palme Yayınevi, 2010.
2. James Stewart (Çeviri), Kalkülüs: Kavram ve Kapsam Difransiyel ve İntegral Hesap, Türkiye Bilimler Akademisi ? Tüba, 2010.
3. Boyce W. E., DiPrima, R. C., Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, John Willey & Sons, 2001.
4. Mehmet Aydın, Beno Kuryel, Galip Oturanç, Gönül Gündüz, Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları, Barış Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
1. Rice R.G., Duong D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, John Willey & Sons, 1994
|
Dersin Amacı
|
Gıda mühendisliği öğrencilerine diferansiyel denklem sistemleri ve uygulamaları, diferansiyel denklem çözümlerinde analitik ve sayısal yöntemlerin kullanılması ve mühendislik problemlerinin matematiksel modellenmesi ve uygulamaları konularında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması ve diferansiyel denklemlerin ve/veya denklem sistemlerinin çözümü, diferansiyel denklemlerin mühendislik uygulamaları, Laplace ve ters Laplace dönüşümleri, Kuvvet serisi çözümleri, Kısmi diferansiyel denklemler ve mühendislik uygulamaları,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
2
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
1
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
1
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
2
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
1
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
1
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
3
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|