ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mühendislik Matematiği GMÜ203 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diferansiyel denklem sistemlerini sınıflandırır.
    2-Diferansiyel denklemlerin analitik çözüm yöntemlerini öğrenir.
    3-Mühendislik problemlerini matematiksel olarak modellenmesini öğrenir.
    4-Kısmi diferansiyel denklemleri ve çözümünü öğrenir.
    5-Kuvvet serileri ve Laplace Dönüşümü ile diferansiyel denklemlerin çözümünü öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Diferansiyel Denklemlere Giriş, Sınıflandırma
    2 Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
    3 Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
    4 Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler
    5 Yüksek Mertebeden Sabit Katsayılı Dif. Denklemlerin uygulamaları
    6 Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemler
    7 Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemler
    8 Lineer Denklem Sistemleri
    9 Lineer Denklem Sistemleri
    10 Kuvvet serileri çözümleri
    11 Sınır Değer Problemleri
    12 Laplace Dönüşümü ve Diferansiyel Denklemlerin Çözümü
    13 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellenmesi ve uygulamaları.
    14 Kısmi Diferansiyel Denklemler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu YRD. DOÇ DR. DENİZ BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları YRD. DOÇ. DR. EMİN BURÇİN ÖZVURAL
    Kaynaklar 1. Edwards,Penney (Çeviri), Diferansiyel Denklemler, Palme Yayınevi, 2010. 2. James Stewart (Çeviri), Kalkülüs: Kavram ve Kapsam Difransiyel ve İntegral Hesap, Türkiye Bilimler Akademisi ? Tüba, 2010. 3. Boyce W. E., DiPrima, R. C., Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, John Willey & Sons, 2001. 4. Mehmet Aydın, Beno Kuryel, Galip Oturanç, Gönül Gündüz, Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları, Barış Yayınları
    Yardımcı Kitap 1. Rice R.G., Duong D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, John Willey & Sons, 1994
    Dersin Amacı Gıda mühendisliği öğrencilerine diferansiyel denklem sistemleri ve uygulamaları, diferansiyel denklem çözümlerinde analitik ve sayısal yöntemlerin kullanılması ve mühendislik problemlerinin matematiksel modellenmesi ve uygulamaları konularında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması ve diferansiyel denklemlerin ve/veya denklem sistemlerinin çözümü, diferansiyel denklemlerin mühendislik uygulamaları, Laplace ve ters Laplace dönüşümleri, Kuvvet serisi çözümleri, Kısmi diferansiyel denklemler ve mühendislik uygulamaları,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 5
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 2
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 1
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. -
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi -
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim 5
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi -
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme 1
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi 2
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi 1
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 1
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci 3
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster