Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Isı transferine giriş, kondüksiyon, konveksiyon ve radyasyon hakkında bilgiler
|
|
2
|
Kondüksiyon kavramı ve Fourier Yasası
|
|
3
|
Tabaka, silindir ve kürede kondüksiyon
|
|
4
|
Kritik çap
|
|
5
|
Sıvılarda ısı transferi prensipleri, toplam katsayının hesaplanması
|
|
6
|
Problem saati
|
|
7
|
Faz değişimi olmadan sıvılarda ısı transferi, ısı transferindeki önemli katsayılar
|
|
8
|
Borularda ısı transferi, ampirik eşitlikler
|
|
9
|
Borularda ısı transferi, ampirik eşitlikler (devam)
|
|
10
|
Problem saati
|
|
11
|
Problem saati
|
|
12
|
Isı değiştiriciler
|
|
13
|
Doğal konveksiyon, kaynama, yoğunlaşma
|
|
14
|
Problem saati
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Emin Burçin ÖZVURAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Transport Processes and Unit Operations, 3rd ed., Prentice-Hall International Inc., New Jersey, 1993. Yazarı: Geankoplis, C. J.,
Unit Operations of Chemical Engineering, (6th edition), yazarlar: Mccabe, Smith, Harriott
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gıda Mühendisliği öğrencilerine ısı transferi hakkında temel ve gerekli bilgiler vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Kondüksiyon kavramı, tabaka, silindir ve kürede kondüksiyon, konveksiyon kavramı, Newton`un Soğuma Yasası, sıvılarda ısı transferi prensipleri, toplam katsayının hesaplanması, faz değişimi olmadan sıvılarda ısı transferi, ısı transferindeki önemli katsayılar, borularda ısı transferi, ampirik eşitlikler, ısı değiştiriciler, kararsız rejimde iletim eşitliği, kritik yarıçap, doğal konveksiyon, kaynama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
3
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
5
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
4
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
3
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|