ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gıda Teknolojisi II GMÜ402 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yağlık bitkiler, Meyve ve sebzelerin ve huhubatların bileşimi ve yapısını ve bunun proseslerdeki öneminin kavrar
    2-Endüstriyel işleme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur
    3-Bir prosesin uygulanmasında son ürünün ekonomik açıdan değerlendirilmesini anlama ve kaliteli ürün üretimi konusunda bilgi edinir.
    4-Bir prosesin temel işlem basamaklarını çıkarma yetisi kazanır
    5-Güvenli ürünleri üretimi hakkında bilgi sahibi olur
    6-Teknolojik üretimin temelleri hakkında bilgi sahibi olur
    7-Ürün kalitesi açısından akım şeması üzerinde önemli noktalarda problemleri çözme yeteneği kazanır
    8-Verilen bir proses için akım şeması basamaklarını tasarlama sürecini kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   167
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,57 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yağ üretiminde yararlanılan başlıca yağlı bitkiler ve bu bitki tohumlarının depolanması
    2 Yağlı tohumdan yağ eldesi işlemleri
    3 Hamyağların rafinasyonu :degumming ve nötralizasyon
    4 Hamyağların rafinasyonu :renk açma, deodorizasyon ve vinterizasyon
    5 Zeytin yağı üretim teknolojisi
    6 Zeytinyağının bileşimi, standardizasyonu ve kalite ölçütleri
    7 Meyve sebzelerin bileşimi
    8 Meyve suyu üretim teknolojisi
    9 Konserve üretim teknolojisi, salça üretim teknolojisi, reçel - marmelat üretim teknolojisi
    10 Meyve sebzelerin çeşitli yöntemlerle muhafazasında uygulanan önişlemler,meyve ve sebzelerin dondurularak muhafaza edilmesi, Kurutma teknolojisi
    11 Buğday çeşitlerinde; fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite kriterlerinin önemi
    12 Ekmek üretim teknolojisi
    13 Makarna ve bulgur üretim teknolojisi
    14 Bisküvi, kraker ve kek üretim teknolojisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi .Seda ÖZGEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kayahan, M., Tekin, A., Zeytinyağı üretim teknolojisi, Filiz matbaacılık San. ve Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2006. 2. Kayahan, M., Yağlı tohumlardan ham yağ üretim teknolojisi, Filiz matbaacılık San. ve Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2004. 3. Kayahan, M., Yemeklik rafinasyon teknolojisi, Filiz matbaacılık San. ve Tic. Ltd. Şti., Ankara, 2005. 4. Cemeroğlu, B., Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi Cilt I, Nobel yayınevi, 2011. 5. Cemeroğlu, B., Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi Cilt II, Nobel yayınevi, 2011 6. Hoseney, R.C., Principles of Cereal Science and Technology, American Association of Cereal Chemists, 1994. 7. Elgün, A., Ertugay, Z., Tahıl İşleme Tkenolojisi,Atatürk Üniversitesi Yayınları No:718, Erzurum, 2002.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin ilk amacı gıdanın temel bileşenlerinden olan yağın, yağlık bitkilerden nasıl elde eldildiği, elde edildiği tohum ya da meyveye göre uygulanan işlem basamakları ile bu işlemlerin son ürününün kalitesi üzerine etkileri ve bu etkilerin laboratuar ortamında nasıl belirleneceğini öğrenmektir. İkinci amacı ise meyve ve sebze bitkilerinden üretilen ürünler ile hububat (tahıl) bazlı ürünlerinin üretim teknolojisini, uygulanan işleme ve muhafaza yöntemlerinin ürün kalitesi üzerine etkilerini belirlemektir. Üçüncü amacı ise öğrencilere üretim teknolojileri hakkında bireysel projeler hazırlama imkanı sunarak teorik bilgiler ile sanayi arasında iletişim sağlamak.
    Dersin İçeriği Yağ üretiminde yararlanılan başlıca yağlı bitkiler ve bu bitki tohumlarının depolanması Yağlı tohumdan yağ eldesi işlemleri Hamyağların rafinasyonu :degumming ve nötralizasyon Hamyağların rafinasyonu :renk açma, deodorizasyon ve vinterizasyon Zeytin yağı üretim teknolojisi Zeytinyağının bileşimi, standardizasyonu ve kalite ölçütleri Meyve sebzelerin bileşimi Meyve suyu üretim teknolojisi Konserve üretim teknolojisi, salça üretim teknolojisi, reçel - marmelat üretim teknolojisi Meyve sebzelerin çeşitli yöntemlerle muhafazasında uygulanan önişlemler,meyve ve sebzelerin dondurularak muhafaza edilmesi, Kurutma teknolojisi Buğday çeşitlerinde; fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite kriterlerinin önemi Ekmek üretim teknolojisi Makarna ve bulgur üretim teknolojisi Bisküvi, kraker ve kek üretim teknolojisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 4
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi -
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 2
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. 4
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi 3
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 2
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim -
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi 1
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme 1
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi 4
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci -
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster