Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
ÖĞR. GÖR. DR. DİDAR ÜÇÜNCÜOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Altuğ, T. (editör), Gıda Katkı Maddeleri, Ege Üniversitesi Gıda Mühen.bölümü yayınları, Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı gıda katkı maddelerinin tanımı ve kullanım amaçları ile fonksiyonlarını incelemektir. Ayrıca uygun olmayan şekillerde kullanımlarında oluşabilecek toksik özellikleri ve gıda katkı maddeleri ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda da bilgi verilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Gıda Katkı Maddeleri kullanımı ile ilgili genel kurallar ve mevzuat hükümleri ile başlıca
Antioksidanlar, Antimikrobiyeller, Asitliği Düzenleyiciler, Emülgatörler, Gamlar, Lezzet maddeleri
Lezzet arttırıcılar, Renklendiriciler, Şelat ajanları, Tatlandırıcılar, Topaklanmayı önleyiciler
Un işleme ajanları ve diğer katkı maddeleri sınıflarının incelenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
-
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
3
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
5
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
5
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|