ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yazılı ve Sözlü İletişim GMÜ310 BAHAR 2+0 Z 1
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kurallarına uygun araştırma raporu, ödev, deney raporu, dilekçe ve özgeçmiş hazırlar.
    2-Araştırma raporlarında kaynak göstermenin öneminin farkına varır.
    3-İş hayatındaki rapor türlerini tanır.
    4-Akademik hayattaki sunum türlerini (tez, bildiri, makale, poster) tanır.
    5-Araştırma ödevi hazırlarken kaynak taraması yapar, inceler, değerlendirir, rapor yazar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)25111
    Proje5011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 25111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   42
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,4 ---- (1)
    Dersin AKTS Kredisi   1
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilere dersin içeriği, not değerlendirmesi ve ödevler hakkında bilgi verilir. Yazılı ve Sözlü İletişimin önemi ve derse giriş yapılır.
    2 Bilimsel Araştırma Yöntemi
    3 Kaynak Taraması ve Araştırma Teknikleri
    4 Araştırma Raporu ve Biçimsel Yapısı, Kaynak Gösteriminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
    5 Dilekçe Yazımı
    6 Öğrenmek İçin Okuma ve Okuma Çeşitleri, Sınava Hazırlanma ve Sınav Kağıdında Dikkat Edilmesi Gerekenler
    7 Laboratuvar Dersleri İçin Deney Raporu Düzeni ve Hazırlanması
    8 Staj Defteri ve Staj Raporunun Hazırlanması, Dilekçe ve Özgeçmiş Yazımı
    9 İş Hayatındaki Raporlar
    10 Orijinal Araştırma Makalesi, Tez, Bildiri, Poster ve Sözlü Sunuş Teknikleri
    11 Özgeçmiş hazırlanması, işbaşvurusu nasıl yapılır ve iş görüşmesinde dikkat edilmesi gerekenler
    12 Özgeçmiş hazırlanması, işbaşvurusu nasıl yapılır ve iş görüşmesinde dikkat edilmesi gerekenler
    13 Ödev sunumları
    14 Ödev sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Baran ÖNAL ULUSOY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Deniz BAŞ
    Kaynaklar 1-Seyidoğlu, H., ?Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı?, 8. Baskı, Güzem Yayınları, İstanbul, 2003. 2-Katz, M.J., ?From Research to Manuscript A Guide to Scientific Writing? Springer, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kaynak taraması ve araştırma tekniklerini öğrenerek verimli araştırma yapabilme; anlatmak istediğini sözlü ve yazılı olarak ifade etme; teknik, sosyal ve diğer amaçlı raporları yazma becerisini kazandırmak.
    Dersin İçeriği Öğrencilere dersin içeriği, not değerlendirmesi ve ödevler hakkında bilgi verilir. Grup halinde hazırlanacak ödevler için dörder kişilik gruplar oluşturulur. Bilimsel Araştırma Yöntemi Kaynak Taraması ve Araştırma Teknikleri Araştırma Raporu ve Biçimsel Yapısı, Kaynak Gösteriminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Öğrenmek İçin Okuma ve Okuma Çeşitleri, Sınava Hazırlanma ve Sınav Kağıdında Dikkat Edilmesi Gerekenler Laboratuvar Dersleri İçin Deney Raporu Düzeni ve Hazırlanması Staj Defteri ve Staj Raporunun Hazırlanması, Dilekçe ve Özgeçmiş Yazımı İş Hayatındaki Raporlar Orijinal Araştırma Makalesi, Tez, Bildiri, Poster ve Sözlü Sunuş Teknikleri Sözlü sunumların hazırlanması ve sunum Özgeçmiş hazırlanması, işbaşvurusu nasıl yapılır ve iş görüşmesinde dikkat edilmesi gerekenler Ödev sunumları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi -
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi -
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi -
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi -
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. -
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi 4
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi -
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim 5
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi -
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme -
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi -
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci -
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster