Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilere dersin içeriği, not değerlendirmesi ve ödevler hakkında bilgi verilir. Yazılı ve Sözlü İletişimin önemi ve derse giriş yapılır.
|
|
2
|
Bilimsel Araştırma Yöntemi
|
|
3
|
Kaynak Taraması ve Araştırma Teknikleri
|
|
4
|
Araştırma Raporu ve Biçimsel Yapısı, Kaynak Gösteriminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
|
|
5
|
Dilekçe Yazımı
|
|
6
|
Öğrenmek İçin Okuma ve Okuma Çeşitleri, Sınava Hazırlanma ve Sınav Kağıdında Dikkat Edilmesi Gerekenler
|
|
7
|
Laboratuvar Dersleri İçin Deney Raporu Düzeni ve Hazırlanması
|
|
8
|
Staj Defteri ve Staj Raporunun Hazırlanması, Dilekçe ve Özgeçmiş Yazımı
|
|
9
|
İş Hayatındaki Raporlar
|
|
10
|
Orijinal Araştırma Makalesi, Tez, Bildiri, Poster ve Sözlü Sunuş Teknikleri
|
|
11
|
Özgeçmiş hazırlanması, işbaşvurusu nasıl yapılır ve iş görüşmesinde dikkat edilmesi gerekenler
|
|
12
|
Özgeçmiş hazırlanması, işbaşvurusu nasıl yapılır ve iş görüşmesinde dikkat edilmesi gerekenler
|
|
13
|
Ödev sunumları
|
|
14
|
Ödev sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Baran ÖNAL ULUSOY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Deniz BAŞ
|
Kaynaklar
|
1-Seyidoğlu, H., ?Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı?, 8. Baskı, Güzem Yayınları, İstanbul, 2003.
2-Katz, M.J., ?From Research to Manuscript A Guide to Scientific Writing? Springer, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kaynak taraması ve araştırma tekniklerini öğrenerek verimli araştırma yapabilme; anlatmak istediğini sözlü ve yazılı olarak ifade etme; teknik, sosyal ve diğer amaçlı raporları yazma becerisini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilere dersin içeriği, not değerlendirmesi ve ödevler hakkında bilgi verilir. Grup halinde hazırlanacak ödevler için dörder kişilik gruplar oluşturulur.
Bilimsel Araştırma Yöntemi
Kaynak Taraması ve Araştırma Teknikleri
Araştırma Raporu ve Biçimsel Yapısı, Kaynak Gösteriminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Öğrenmek İçin Okuma ve Okuma Çeşitleri, Sınava Hazırlanma ve Sınav Kağıdında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Laboratuvar Dersleri İçin Deney Raporu Düzeni ve Hazırlanması
Staj Defteri ve Staj Raporunun Hazırlanması, Dilekçe ve Özgeçmiş Yazımı
İş Hayatındaki Raporlar
Orijinal Araştırma Makalesi, Tez, Bildiri, Poster ve Sözlü Sunuş Teknikleri
Sözlü sunumların hazırlanması ve sunum
Özgeçmiş hazırlanması, işbaşvurusu nasıl yapılır ve iş görüşmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Ödev sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
-
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|