Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İLETİŞİM VE TÜRLERİ
|
K1.B1
|
2
|
İLETİŞİMİN ÖNEMİ
|
K1.B1
|
3
|
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM
|
K1.B2
K1.B4
|
4
|
ETKİLİ İLETİŞİM UNSURLARI - I
|
K1.B2
|
5
|
ETKİLİ İLETİŞİM UNSURLARI - II
|
K1.B2
|
6
|
İLETİŞİM VE ETİK
|
K1.B6
K1.B7
|
7
|
DİLEKÇE YAZIMI
|
K2.sayfa 1-2
|
8
|
ÖZGEÇMİŞ HAZIRLAMA, İŞ BAŞVURUSU, İŞ GÖRÜŞMESİ
|
K2. Sayfa 3-5
|
9
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
|
K2 sayfa 6
|
10
|
KAYNAK TARAMASI VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
|
K2 sayfa 7
|
11
|
KAYNAK GÖSTERİM YÖNTEMLERİ
|
K2 sayfa 8
|
12
|
RAPOR YAZIMI
|
Güncel örnekler
|
13
|
ARAŞTIRMA MAKALESİ, TEZ, BİLDİRİ
|
Güncel örnekler
|
14
|
STAJ DEFTERİ VE RAPORU HAZIRLANMASI
|
STAJ YAPACAK ÖĞRENCİLER İÇİN FORMLAR / BELGELER (Bölüm web sayfası)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. ÖZODAIŞIK, M., (2018). HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM. FATMA SEÇİL BANAR (ED.), T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO:2682, ESKİŞEHİR.
K2. DERS NOTLARI
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yazılı ve Sözlü İletişim yöntemlerini ve bu yöntemlerin etkin kullanımının önemi,
Kurallarına uygun bir şekilde dilekçe, özgeçmiş, deney raporu, ödev ve araştırma raporu hazırlamak,
Kaynak göstermenin önemi ve kaynak gösterme yöntemleri,
Akademik hayattaki sunum türleri (tez, bildiri, makale, poster),
Kaynak taraması yapmak ve veritabanları,
konularında beceri kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
iletişim türleri, iletişimin önemi, kişiler arası iletişim, etkili iletişim unsurları, etik, dilekçe yazımı, özgeçmiş hazırlama, iş başurusu, bilimsel araştırma yöntemi, kaynak taraması, kaynak gösterimi, rapor hazırlama, araştırma makalesi, tez, bildiri ve staj defteri ve raporu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
-
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
4
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|