Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Spektroskopinin temelleri
|
|
2
|
Absorpsiyon ölçümlerinin dayandığı kanunlar, Beer yasası
|
|
3
|
Floresans spektroskopisi
|
|
4
|
FTIR ölçüm prensibi ve cihazının temeli
|
|
5
|
FTIR spektrumlarının yorumlanması
|
|
6
|
Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi cihazının kısımları
|
|
7
|
Atomik Emisyon Spektrofotometresi cihazının kısımları
|
|
8
|
AAS ve AES nin gıda analizlerindeki uygulamaları
|
|
9
|
İnce Tabaka Kromatografisi: Polarlık ve kromatografideki önemi, Adsorbanta ilave edilen maddeler, İTK nin uygulanışı, İTK nin gıda analizlerindeki uygulamaları
|
|
10
|
Kromatografi ile ilgili terimlerin anlamı (Teorik plaka sayısı, rezolüsyon, v.b.) ve kromatografik yöntemlerin çeşitleri
|
|
11
|
Kolon Kromatografisi
|
|
12
|
Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisinin (HPLC) Kısımları: Hareketli faz rezervuarı, Pompa, Kolon, Dedektörler
|
|
13
|
Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisi (HPLC) Uygulamaları
|
|
14
|
Gaz kromatografisinin kısımları: Taşıyıcı gaz, Kolonlar; kolon dolgu maddeleri ve sabit fazlar ve gıda uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
GMÜ 301 Gıda Kimyası Dersini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr.Baran Önal Ulusoy
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Yıldız, A., Genç, Ö, Bektaş, S., 1997, Enstrümental Analiz Yöntemleri, Hacettepe Yayınları A-64
K2. Hışıl, Y., Enstrümental Gıda Analizleri (3 cilt birarada Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları no:7, 2011.
K3. Hışıl, Y., Enstrümental Gıda Analizleri Laboratuvar Deneyleri, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları No:3 ,2010.
K4.Skoog, D.A., Holler, F.J., Crouch, S.R., Principles of instrumental analysis, Thomson Brooks/Cole, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Ötleş, S. (editor), Handbook of food analysis instruments, CRC Press, NYK, 2009.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere enstrümental analiz yöntemlerinin temel prensiplerin verilmesi ve bunlara ilişkin uygulamaların yaptırılması ve meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları cihazları tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Spektroskopinin temelleri
Absorpsiyon ölçümlerinin dayandığı kanunlar, Beer yasası
Floresans spektroskopisi
FTIR ölçüm prensibi ve cihazının temeli
FTIR spektrumlarının yorumlanması
Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi cihazının kısımları
Atomik Emisyon Spektrofotometresi cihazının kısımları
AAS ve AES nin gıda analizlerindeki uygulamaları
İnce Tabaka Kromatografisi: Polarlık ve kromatografideki önemi, Adsorbanta ilave edilen maddeler, İTK nin uygulanışı, İTK nin gıda analizlerindeki uygulamaları
Kromatografi ile ilgili terimlerin anlamı (Teorik plaka sayısı, rezolüsyon, v.b.) ve kromatografik yöntemlerin çeşitleri
Kolon Kromatografisi
Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisinin (HPLC) Kısımları: Hareketli faz rezervuarı, Pompa, Kolon, Dedektörler
Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisi (HPLC) Uygulamaları
Gaz kromatografisinin kısımları: Taşıyıcı gaz, Kolonlar; kolon dolgu maddeleri ve sabit fazlar ve gıda uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
3
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
5
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
2
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
4
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
3
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
4
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
4
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|