ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gıda Mühendisliğinde Tasarım GMÜ405 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Edinilen mühendislik bilgilerinin özgün örnekler ile pratiğe geçirir.
    2-Proje hazırlama bilgisini kazanır.
    3-Ekonomik analiz ve optimizasyon konularında yetkinlik kazanır.
    4-Veritabanı ve referans kaynakları etkin kullanılır.
    5-Rapor hazırlama ve sunma becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje3513030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4512020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mühendislik etiği, sorumlulukları, sağlık ve güvenlik konuları
    2 Genel tanımlar, Proje ve proses mühendisliği tanımları
    3 Proses tasarımı, Proses akım şemaları
    4 Malzeme ve ekipman seçimi
    5 Kütle ve Enerji Denklikleri Örnek Çalışma
    6 Kütle ve Enerji Denklikleri Örnek Çalışma
    7 İşlem Şartlarının Optimizasyonu
    8 Isı Aktarımı, Örnek Çalışma, Grup Çalışması
    9 Projenin ekonomik değerlendirilmesi
    10 Kütle Aktarımı, Örnek Çalışma, Grup Çalışması
    11 Optimizasyon ve Ekonomik Değerlendirme
    12 Biyolojik veya kimyasal reaksiyon mühendisliği, Örnek Çalışma, Grup Çalışması
    13 Biyolojik veya kimyasal reaksiyon mühendisliği, Örnek Çalışma, Grup Çalışması
    14 Optimizasyon ve Ekonomik Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Sezin TUTA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar Douglas J., Conceptual Design of Chemical Processes ISE, McGraw Hill, 1988. 2. Peters M. S., Plant Design and Economics for Chemical Engineers, McGraw Hill, 5th Edt., 2003 3. Felder, R.M., Elementary Principles of Chemical Processes, 3rd Edition, Wiley, 2005. 4. McCabe W.l., Smith J.C., Harriot P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill International Editions, 5th Edition, 1993. 5. Geankoplis, Transport Processes and Unit Operations, Mc Cabe, Unit Operations of Chemical Engineering, 7 th Ed., 6. Singh, R.P., Heldman, D.R., Introduction to Food Engineering, Fourth Edition (Food Science and Technology) Academic Press, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mühendislik etiği, sorumlulukları, sağlık ve güvenlik konuları. Gıda endüstrisinde kullanılan araçların örnek çalışmalarla tasarımı ve optimizasyonu. İşlem şartlarının optimizasyonu. Her örnek için, mühendislik işlemlerinin prensiplerinin teknik spesifikasyonlarla beraber tasarım raporunda ayrıntılı olarak değerlendirilmesi.
    Dersin İçeriği PROSES DİZAYNI, OPTİMİZASYON, EKONOMİK DEĞERLENDİRME
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi -
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi -
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi -
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi -
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. -
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi -
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi -
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim -
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi -
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme -
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi -
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci -
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster