ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyolojik ve Kimyasal Kinetik GMÜ403 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kimyasal kinetik ve hız yasalarını öğrenir.
    2-Reaktörler, reaktör tasarımları ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Biyolojik reaksiyonların kinetiğini öğrenir.
    4-Gıda mühendisliği proseslerinde kinetik modelleme ve tasarım yapar.
    5-Bireysel çalışma yapmayı öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kimyasal tepkimelerin hızı. Mol dengesi, hız yasası ve stokiyometri
    2 Dönüşüm oranı, hız ifadelerinin analizi
    3 Reaktör kinetiği, kesikli sistem reaktörler ve reaktör tasarımı
    4 Reaktör kinetiği, sürekli akış (CSTR, PF ve dolgulu kolon) reaktörler ve reaktör tasarımı
    5 Seri ve paralel bağlı reaktör tasarımı, optimizasyon
    6 Çoklu reaksiyonların incelenmesi (seri ve paralel)
    7 Çoklu reaksiyonların incelenmesi (seri ve paralel)
    8 Biyolojik tepkimelerin kinetiği, tasarım ve analizi
    9 Enzimatik yolla gerçekleşen reaksiyonların kinetiği
    10 Hareketsizleştirilen biyokatalizörler
    11 Hücre kültürlerinde biyokütle üretiminin, besin kullanımının ve ürün oluşumunun kinetiği
    12 Mikrobiyolojik ölümün ve enzim inaktivasyonunun kinetiği
    13 Biyolojik tepkimelerin tasarımı ve analizi
    14 Biyolojik tepkimelerin tasarımı ve analizi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Levenspiel O., Chemical Reaction Engineering, John Wiley & Sons Publication, Third Ed., 1999. 2. Fogler H. Scott, Elements of Chemical Reaction Engineering, Prentice Hall, 3rd Ed., 1999. 3. Bailey, J.E., D.F. Ollis. Biochemical Engineering Fundamentals 1997.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Gıda mühendisliği öğrencilerine biyolojik ve kimyasal kinetik konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Hız yasası, stokiyometri, reaktör tasarımı ve optimizasyonu konularında bilgi vermek, biyolojik tepkimelerin kinetiği üzerinde detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamak
    Dersin İçeriği biyolojik ve kimyasal reaksiyonların kinetikleri, tasarım,optimizasyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 5
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 4
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. 3
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi 4
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim 5
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi 5
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme -
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi 5
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci -
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster