Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kimyasal tepkimelerin hızı. Mol dengesi, hız yasası ve stokiyometri
|
|
2
|
Dönüşüm oranı, hız ifadelerinin analizi
|
|
3
|
Reaktör kinetiği, kesikli sistem reaktörler ve reaktör tasarımı
|
|
4
|
Reaktör kinetiği, sürekli akış (CSTR, PF ve dolgulu kolon) reaktörler ve reaktör tasarımı
|
|
5
|
Seri ve paralel bağlı reaktör tasarımı, optimizasyon
|
|
6
|
Çoklu reaksiyonların incelenmesi (seri ve paralel)
|
|
7
|
Çoklu reaksiyonların incelenmesi (seri ve paralel)
|
|
8
|
Biyolojik tepkimelerin kinetiği, tasarım ve analizi
|
|
9
|
Enzimatik yolla gerçekleşen reaksiyonların kinetiği
|
|
10
|
Hareketsizleştirilen biyokatalizörler
|
|
11
|
Hücre kültürlerinde biyokütle üretiminin, besin kullanımının ve ürün oluşumunun kinetiği
|
|
12
|
Mikrobiyolojik ölümün ve enzim inaktivasyonunun kinetiği
|
|
13
|
Biyolojik tepkimelerin tasarımı ve analizi
|
|
14
|
Biyolojik tepkimelerin tasarımı ve analizi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Levenspiel O., Chemical Reaction Engineering, John Wiley & Sons Publication, Third Ed., 1999.
2. Fogler H. Scott, Elements of Chemical Reaction Engineering, Prentice Hall, 3rd Ed., 1999.
3. Bailey, J.E., D.F. Ollis. Biochemical Engineering Fundamentals 1997.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gıda mühendisliği öğrencilerine biyolojik ve kimyasal kinetik konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Hız yasası, stokiyometri, reaktör tasarımı ve optimizasyonu konularında bilgi vermek, biyolojik tepkimelerin kinetiği üzerinde detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
biyolojik ve kimyasal reaksiyonların kinetikleri, tasarım,optimizasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
4
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
3
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
5
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|