Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ambalajın tanımı, ambalajlama ve ambalajın önemi ve ambalajdan beklentiler ve gıdalardaki biyolojik, mikrobiyolojik, kimyasal ve fiziksel bozulmalar.
|
|
2
|
Ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler
|
|
3
|
Kağıt ve karton ambalajlar
|
|
4
|
Cam ambalajlar
|
|
5
|
Ahşap ve Alüminyum ambalajlar
|
|
6
|
Teneke ambalajlar
|
|
7
|
Plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri
|
|
8
|
Çok katlı ambalaj malzemeleri
|
|
9
|
Aseptik ambalajlama
|
|
10
|
Modifiye atmosfer paketleme
|
|
11
|
Et ve et ürünlerinin ambalajlanması
|
|
12
|
Hububat ve meyve sebze ürünlerinin ambalajlanması
|
|
13
|
Yenilebilir ambalajlar
|
|
14
|
Ambalajlamada nanoteknoloji uygulamaları, aktif ve akıllı paketleme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Asst. Prof. Emin Burçin ÖZVURAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
2. ÜÇÜNCÜ, M.,2000. Gıdaların Ambalajlanması. Ege Üniversitesi Basımevi.
3. ÖZKAYA, H., 1995. Gıda Ambalajlama ve Depolama. Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayın No: 1338 Yardımcı Ders Kitabı: 387, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ambalaj materyallerinin temel kavramları hakkında bilgi vermek ve gıda endüstrisinde ambalajlama teknolojisinin önemini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Gıdalardaki biyolojik, mikrobiyolojik, kimyasal ve fiziksel bozulmalar, ambalaj materyalleri ve gıda bozulmaları arasındaki ilişki, kağıt ve karton ambalajlar, cam ambalajlar, ahşap ve alüminyum ambalajlar, teneke ambalajlar, plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri, çok katlı ambalaj malzemeleri, aseptik ambalajlama, modifiye atmosfer paketleme, et, hububat ve meyve sebze ürünlerinde kullanılan ambalajlar, yenilebilir ambalajlar, aktif ve akıllı paketleme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
3
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
3
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
3
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
4
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
4
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
3
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
3
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
4
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
3
|