ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gıda Ambalajları ve Teknolojisi GMÜ322 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gıda ambalajlamanın önemini kavrar.
    2-Gıda kayıplarının nedenlerini ve oluşumlarını kavrar.
    3-Gıda ambalaj malzemelerini sınıflayabilir ve özelliklerini karşılaştırır.
    4-Gıda ambalajlama yöntemlerini öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   107
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,57 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ambalajın tanımı, ambalajlama ve ambalajın önemi ve ambalajdan beklentiler ve gıdalardaki biyolojik, mikrobiyolojik, kimyasal ve fiziksel bozulmalar.
    2 Ambalaj malzemelerinin koruma fonksiyonları ile gıda bozulmaları arasındaki ilişkiler
    3 Kağıt ve karton ambalajlar
    4 Cam ambalajlar
    5 Ahşap ve Alüminyum ambalajlar
    6 Teneke ambalajlar
    7 Plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri
    8 Çok katlı ambalaj malzemeleri
    9 Aseptik ambalajlama
    10 Modifiye atmosfer paketleme
    11 Et ve et ürünlerinin ambalajlanması
    12 Hububat ve meyve sebze ürünlerinin ambalajlanması
    13 Yenilebilir ambalajlar
    14 Ambalajlamada nanoteknoloji uygulamaları, aktif ve akıllı paketleme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Asst. Prof. Emin Burçin ÖZVURAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Dersi veren öğretim üyesinin ders notları 2. ÜÇÜNCÜ, M.,2000. Gıdaların Ambalajlanması. Ege Üniversitesi Basımevi. 3. ÖZKAYA, H., 1995. Gıda Ambalajlama ve Depolama. Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayın No: 1338 Yardımcı Ders Kitabı: 387, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ambalaj materyallerinin temel kavramları hakkında bilgi vermek ve gıda endüstrisinde ambalajlama teknolojisinin önemini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Gıdalardaki biyolojik, mikrobiyolojik, kimyasal ve fiziksel bozulmalar, ambalaj materyalleri ve gıda bozulmaları arasındaki ilişki, kağıt ve karton ambalajlar, cam ambalajlar, ahşap ve alüminyum ambalajlar, teneke ambalajlar, plastikler ve plastik esaslı ambalaj malzemeleri, çok katlı ambalaj malzemeleri, aseptik ambalajlama, modifiye atmosfer paketleme, et, hububat ve meyve sebze ürünlerinde kullanılan ambalajlar, yenilebilir ambalajlar, aktif ve akıllı paketleme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi -
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 3
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. 3
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi 3
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi -
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim 4
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi 4
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme 3
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi 3
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi -
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci 4
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster