Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel teknolojili gıdalar- giriş
|
|
2
|
Şeker üretim teknolojisi; Şekerli ürünler teknolojisi (lokum, şekerleme, cezerye vb.)
|
|
3
|
Geleneksel tatlı (künefe, höşmerim, kadayıf, kestane şekeri, reçel, marmelat, pekmez vb.) ve mantı üretimi
|
|
4
|
Kakao ve çikolata teknolojisi; fındık ezmesi üretimi
|
|
5
|
Tahin helvası üretimi, tuz üretimi
|
|
6
|
Zeytin ve zeytin ürünleri üretim teknolojileri
|
|
7
|
Zeytin ve zeytin ürünleri üretim teknolojileri
|
|
8
|
Limon sosu, sirke, nar sosu ve şalgam suyu üretimi
|
|
9
|
Kefir, boza ve peynir üretimi
|
|
10
|
Üzüm ve ürünleri işleme teknolojisi (şarap, kuru üzüm, hardaliye)
|
|
11
|
Cips ve kahvaltılık ürünler teknolojisi
|
|
12
|
Kahve, baharat, ketçap ve mayonez teknolojileri
|
|
13
|
Siyah ve yeşil çay işleme teknolojisi
|
|
14
|
Turşu ve konserve üretimi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. HÜdayi ERCOŞKUN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
ALTAN A, 2008. Özel Gıdalar Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Genel Yayın No:178, Adana
BİLİŞLİ A, 2013. Özel Gıdalar Teknolojisi, Sidas Yayınevi, İzmir
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Günlük hayatta yaygın tüketilen peynir, poğaça, dondurma, hamburger köfte, reçel, konserve, salça, mayonez, ketçap gibi özel prosesli gıdaların bilimsel tekniklerin kullanılarak optimum şartlarda üretimini sağlamak amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Özel gıdaların üretim teknolojilerinin incelenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
5
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
5
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
5
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
5
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
5
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
4
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
5
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
5
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
5
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
4
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
4
|