Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hücreler
|
|
2
|
Aminoasitler, peptitler ve proteinler
|
|
3
|
Aminoasitler, peptitler ve proteinlerin metabolizması
|
|
4
|
Karbohidratlar
|
|
5
|
Karbohidratların metabolizması
|
|
6
|
Lipitler
|
|
7
|
Lipitlerin metabolizması
|
|
8
|
Biyoenerjetik ve Oksidatif fosforilasyon
|
|
9
|
Nükleotitler ve nükleik asitler
|
|
10
|
Karbohidratların biyosentezi
|
|
11
|
Lipitlerin biyosentezi
|
|
12
|
Aminoasitler ve nükleotitlerin biyosentezi
|
|
13
|
DNA`nın yapısı ve kendini eşlemesi
|
|
14
|
Protein Sentezi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Seda ÖZGEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Gıda biyokimyası, 2012.Adnan Bilişli Sidas yayıncılık.
2.Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 2005. Nedret Kılıç (Çeviri Ed.), Palme Yayıncılık , Ankara.
3. Biyokimya, 2007. Engin Ulukaya (Çeviri Ed.), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyokimyanın temel ilkeleri ve gıdalarda meydana gelen biyokimyasal değişmeler konularında temel oluşturmak.
|
Dersin İçeriği
|
Hücreler
Aminoasitler, peptitler ve proteinler
Aminoasitler, peptitler ve proteinlerin metabolizması
Karbohidratlar
Karbohidratların metabolizması
Lipitler
Lipitlerin metabolizması
Biyoenerjetik ve Oksidatif fosforilasyon
Nükleotitler ve nükleik asitler
Karbohidratların biyosentezi
Lipitlerin biyosentezi
Aminoasitler ve nükleotitlerin biyosentezi
DNA`nın yapısı ve kendini eşlemesi
Protein Sentezi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
3
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
3
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
4
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
3
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
5
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
5
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|