Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel işlemler konusunda ön bilgiler verilmesi, gerekli kaynakların ve laboratuarın tanıtımı
|
|
2
|
Sıvı ve gazların difüzyon katsayıları ile ilgili teorik bilgiler
|
|
3
|
Sıvı ve gazların difüzyon katsayılarının ölçümü deneyi
|
|
4
|
Dondurma işlemi ile ilgili teorik bilgiler
|
|
5
|
Dondurma deneyi
|
|
6
|
Kurutma
|
|
7
|
Tepsili kurutucu deneyi
|
|
8
|
Akışkanlar mekaniği ile ilgili teorik bilgi ve formüller
|
|
9
|
Borularda sürtünme kayıplarının incelenmesi deneyi
|
|
10
|
Isı transferi yasaları ve ısı değiştiriciler ile ilgili temel bilgiler
|
|
11
|
Isı değiştirici deneyi
|
|
12
|
Akış rejimleriyle ilgili teorik bilgi
|
|
13
|
Akış rejiminin belirlenmesi:Osborne Reynolds deneyi
|
|
14
|
Yıl sonu genel tekrarı ve problem saati
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
4
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
5
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
4
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
5
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
4
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
5
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|