Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş
|
K1-K2-K3
|
2
|
Temel işlemler ve komutlar 1
|
K1-K2-K3
|
3
|
Temel işlemler ve komutlar 2
|
K1-K2-K3
|
4
|
Matris işlemleri ve vektörler
|
K1-K2-K3
|
5
|
Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon)
|
K1-K2-K3
|
6
|
Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler)
|
K1-K2-K3
|
7
|
Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 1
|
K1-K2-K3
|
8
|
Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 2
|
K1-K2-K3
|
9
|
Fonksiyon oluşturma ve kullanma
|
K1-K2-K3
|
10
|
Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 1
|
K1-K2-K3
|
11
|
Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 2
|
K1-K2-K3
|
12
|
Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 1
|
K1-K2-K3
|
13
|
Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 1
|
K1-K2-K3
|
14
|
Grafikler
|
K1-K2-K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Kaynaklar
|
K1. https://www.excel-easy.com/vba.html
K2. http://exceldersi.com/
K3. Michael Halvorson, Microsoft® Visual Basic® Professional 6.0 Step by Step, Microsoft Press, 1998.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Mühendislikte bilgisayar programlamanın önemini ve yöntemini anlatarak, seçilecek bir programlama dilinde mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan programlar yazabilecek bilgiyi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş, Temel işlemler ve komutlar, Temel işlemler ve komutlar, Matris işlemleri ve vektörler, Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon), Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler), Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması, Fonksiyon oluşturma ve kullanma, Program kontrol komutları (Döngü kontrolü), Program kontrol komutları (Koşullu kontrol), Grafikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
2
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
3
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
2
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
-
|