ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Programlama GMÜ102 BAHAR 1+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgisayarlarda kullanılan sayı ve kodlama sistemlerini kavrar.
    2-Bilgisayar programı için algoritmayı tasarlayabilme, akış çizelgesini çizer.
    3-Çeşitli programlama yaklaşımlarını kavramsal olarak özümseyebilme ve birbirlerinden farklılıklarını kavrar.
    4-Programlama dillerindeki değişkenler, diziler, döngüler, fonksiyonlar gibi temel kavramları C dilinde kullanır.
    5-Dizi ve dosyalama yapılarının nasıl ve hangi nedenlerle kullanıldığını özümser.
    6-Yapısal Programlama kavramının temelini oluşturan fonksiyon kullanımının sağladığı faydanın farkında olur.
    7-Verileri arama ve sıralama için geliştirilen yöntemler arasındaki farklılıkları kavrar.
    8-Görsel bir programlama dili ile temel uygulamaları gerçekleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgisayar Programlamaya Giriş
    2 Problem nasıl çözülür
    3 Temel Programlama mantığı
    4 Algoritmaya giriş
    5 Algoritma örnekleri
    6 Algoritma örnekleri
    7 Algoritma örnek uygulamaları
    8 Algoritma örnek uygulamaları
    9 Programlama
    10 Programlama
    11 Programlama
    12 Programlama
    13 Programlama
    14 Yılsonu Sınavı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. İsmail Topaloğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Bilgisayarda Temel Algoritmalar ve C++ Dili ile Programlama Örnekleri, Mithat Uysal, Nirvana Yayınları, 2010 2. Visual basic ile temel programlama, 2013
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günümüzde kullanılan programlama dillerinden birçoğunun temel aldığı C programlama dilinin başlangıç seviyesinde öğretilmesi Algoritma ve Akış Çizelgeleri hakkında temel bilgi verilmesi Öğrencinin karşılaşacağı bir problemi bilgisayar ortamında program yazarak çözebilmesi Görsel bir programlama dili ile örnek uygulamalar yapabilme
    Dersin İçeriği Algoritmalar ve akış çizelgeleri, veri tipleri, tip dönüşümleri, ekrana gösterme ve ekrandan veri alma, koşula göre işlem (if-else, switch-case), aritmetik, atama ve karşılaştırma operatörleri, döngüler, diziler, yapılar, fonksiyonlar, matematiksel işlemler ve string işlemleri ile ilgili hazır fonksiyonlar (math.h, string.h), dosyalar üzerinde veri saklama ve okuma işlemleri (stdio.h, io.h, conio.h), işaretçiler (pointer), verileri sıralama ve arama yöntemleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 4
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 1
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 3
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. 1
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi 1
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim 1
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi 2
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme 1
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi 1
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi 1
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 1
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci 1
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster