Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çengel, Y. (2009) Akışkanlar Mekaniği, Güven Yayınları.
K2. Uysal, B. Z. (2006) Akışkanlar Mekaniği, Alp Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. McCabe J.H, Smith C.J. & Harriot H. (2005) Unit Operations of Chemical Engineering (7.Baskı), McGraw Hill Book Co.
YK2. Geankoplis C.J. (1993) Transport Processes and Unit Operations. (3.Baskı), Prentice Hall International Editions.
YK3. Peker S. & Helvacı Ş.Ş (2006) Akışkanlar Mekaniği. (2. Baskı) Literatür Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Akışkanların genel özellikleri ve akışkan statiği hakkında bilgi vermek
Akışkanlarla ilgili bir problemin çözümünde süreklilik ve enerji denkliklerinin nasıl kullanılacağını öğretmek
Momentum aktarımı, akış çeşitleri ve akış dinamiği konularında temel kavramları vermek
Sürtünmenin tanımlanması, akış hatlarında kullanılan ekipmanların tanıtılması
Örnek problem çözümü yapılarak teoride edinilen bilgilerin kimya mühendisliğindeki uygulamalarını pekiştirmek
|
Dersin İçeriği
|
Birimler, boyutlar, vizkozite, kayma gerilmesi, Newton viskozite Yasası, akışkan statiği, basınç, akışkan dinamiği, kütle korunumu, momentum korunumu, enerji korunumu, Bernouilli denklemi, borulardan akış, Re sayısı, laminar akış, türbülant akış, sürtünme faktörü, Moody diagramları, akış ölçerler, turbomakinalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
4
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
4
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
3
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
4
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
3
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
3
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
-
|