Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Çengel, Y., Akışkanlar Mekaniği, Güven Yayınları, 2009.
Uysal, B., Z., Akışkanlar Mekaniği, Alp Yayınevi, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
McCabe J.H, Smith C.J., Harriot H, ?Unit Operations of Chemical Engineering?, McGraw Hill Book Co., 7th Edition, Boston, 2005.
Geankoplis C.J., Transport Processes and Unit Operations, Prentice Hall International Editions, 3rd Edition, 1993.
Peker S., Helvacı Ş.Ş., Akışkanlar Mekaniği, Literatür Yayıncılık, 2. Baskı, 2006.
|
Dersin Amacı
|
Akışkanların genel özellikleri ve akışkan statiği hakkında bilgi vermek
Akışkanlarla ilgili bir problemin çözümünde süreklilik ve enerji denkliklerinin nasıl kullanılacağını öğretmek
Momentum aktarımı, akış çeşitleri ve akış dinamiği konularında temel kavramları vermek
Sürtünmenin tanımlanması, akış hatlarında kullanılan ekipmanların tanıtılması
Örnek problem çözümü yapılarak teoride edinilen bilgilerin kimya mühendisliğindeki uygulamalarını pekiştirmek
|
Dersin İçeriği
|
Birimler, boyutlar, vizkozite, kayma gerilmesi, Newton viskozite Yasası, akışkan statiği, basınç, akışkan dinamiği, kütle korunumu, momentum korunumu, enerji korunumu, Bernouilli denklemi, borulardan akış, Re sayısı, laminar akış, türbülant akış, sürtünme faktörü, Moody diagramları, akış ölçerler, turbomakinalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
3
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
3
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
1
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
1
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
1
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
2
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
1
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
2
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
1
|