Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sezin TUTA ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Cemeroğlu, B. S. (2007) "Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler" Genişletilmiş 4. Baskı, AC Yayınevi, Ankara.
K2 Geankoplis, C. J. (1993). "Transport Processes and Unit Operations", 3rd ed., Prentice-Hall International Inc., New Jersey.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Singh, R.P., Heldman, D.R. (2015). Gıda Mühendisliğine giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Gıda endüstrisinde gıda işlenmesi amacıyla kullanılan temel işlemler (evaporasyon, ısıl işlemler, psikrometri, kurutma ve dondurma) ile ilgili bilgilendirmek, temel işlemler terimlerini bilmek ve temel işlemler için gerekli olan matematiksel hesaplamaları öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Isıl işlemler, evaporasyon, gıdaların dondurulması , psikrometri, kurutma hakkında bilgiler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
4
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
5
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
5
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
2
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
-
|