Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gıdalarda oluşan kimyasal reaksiyonların kinetiği
|
|
2
|
Isıl işlemler (Pastörizasyon, sterilizasyon, termal ölüm süresi ve ısıl işlem süresi hesaplamaları)
|
|
3
|
Problem saati
|
|
4
|
Isıl işlemler ve letalitenin hesaplanması
|
|
5
|
Problem saati
|
|
6
|
Buharlaştırma (evaporatörler)
|
|
7
|
Problem saati
|
|
8
|
Gıdaların dondurulması ve donma eğrileri
|
|
9
|
Problem saati
|
|
10
|
Psikrometri (Su buharı ve hava karışımlarının özellikleri)
|
|
11
|
Psikrometri (Psikrometrik diyagram ve uygulamaları)
|
|
12
|
Problem saati
|
|
13
|
Problem saati
|
|
14
|
Kurutma ve izoterm eğrileri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Emin Burçin ÖZVURAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Transport Processes and Unit Operations, 3rd ed., Prentice-Hall International Inc., New Jersey, 1993. Yazarı: Geankoplis, C. J.,
Introduction to Food Engineering. Academic Press, UK, 2001, yazarı: Singh, R.P., Heldman, D.R.
Unit Operations of Chemical Engineering, yazarlar: McCabe, Smith and Harriott, McGraw-Hill Book Co., Singapore, 6th ed., 2001.
Mass Transfer Operations, yazar: Treybal R.E., McGraw-Hill Book Co., Singapore, 1981.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gıda endüstrisinde kullanılan evaporasyon, ısıl işlemler, psikrometri, kurutma ve dondurma gibi konulardaki temel işlem hesaplamaları hakkında bilgiler vermek
|
Dersin İçeriği
|
Isıl işlemler, evaporasyon, gıdaların dondurulması , psikrometri, kurutma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
4
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
4
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
4
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
5
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
2
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
3
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
5
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|