Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Proses kontrolün önemi ve temel kavramlar
|
K1
|
2
|
Laplace dönüşümleri ve lineer diferansiyel denklemlerin çözümü
|
K1-YK1
|
3
|
Laplace dönüşümleri ve lineer diferansiyel denklemlerin çözümü
|
K1-YK1
|
4
|
Gıda Mühendisliği sistemlerinin matematiksel modelleri
|
K1-YK1
|
5
|
Birinci dereceden sistemlerin transfer fonksiyonları ve dinamik davranışları.
|
K1-YK1
|
6
|
Birinci dereceden sistemlerin transfer fonksiyonları ve dinamik davranışları.
|
K1-YK1
|
7
|
Seri bağlı birinci derece sistemlerin transfer fonksiyonları ve dinamik davranışları.
|
K1
|
8
|
Seri bağlı birinci derece sistemlerin transfer fonksiyonları ve dinamik davranışları.
|
K1
|
9
|
Sıvı seviye sistemlerinin analizleri
|
K1
|
10
|
Sıvı seviye sistemlerinin analizleri
|
K1
|
11
|
Kontrol sistemleri ve ekipmanları
|
YK1
|
12
|
Kontrol edicilerin ayarlanması
|
YK1
|
13
|
Geri beslemeli kontrol sistemlerin dinamik davranışı ve transfer fonksiyonları
|
K1
|
14
|
Kontrol sistemlerinin tasarımı
|
K1
|
Ön Koşul
|
Akışkanlar Mekaniği, Isı Aktarımı, Temel İşlemler, Kütle Aktarımı
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sezin TUTA ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Akay, B., Hapoğlu, H., Alpbaz, M. (2011). Proses Kontrol, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Seborg, DE, Edgar TF, Mellichamp DA, Joyle FJ. (2011). Process Dynamics and Control. (3rd. ed.). John Wiley&Sons, NewYork.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere, proses dinamiği ve kontrolü hakkında temel kavramlar ve yöntemler öğretilerek, çeşitli proses ekipmanlarının matematiksel modellenmesi, kimyasal üretim proseslerine ait değişkenlerin kontrol edilmesi amacıyla bir kontrol sisteminin tasarlanması, kontrol ekipmanlarının yapıları ve prosesler üzerindeki performansı hakkında bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
5
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
2
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
2
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
5
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
4
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
4
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
-
|