ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mühendisler için İstatistik GMÜ307 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mühendislik uygulamalarında olasılık teorisi ve istatistiğin önemini kavrar
    2-Olasılık teorisi ve istatistik teknikleri kullanarak veriyi analiz eder ve yorumlar
    3-Hipotezleri çeşitli sonuçlara göre test eder ve yorumlar
    4-Deney tasarımı temel kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstatistiğe Giriş ve ve Bazı Temel Tanımlar K1 K2 K4
    2 Veri Düzenleme ve Frekans Tabloları Oluşturma K1 K2 K4
    3 Merkezi Eğilim Ölçüleri-I K1 K2 K4
    4 Merkezi Eğilim Ölçüleri-II K1 K3
    5 Değişim (Dağılış) Ölçüleri K1 K3
    6 Normal Dağılım ve Normal Dağılım Tablosunun Kullanımı-I K1 K3
    7 Normal Dağılım ve Normal Dağılım Tablosunun Kullanımı-II K1 K2 K4
    8 İstatistiksel Hipotez Testleri ve Güven Aralıkları K1 K2 K4
    9 Tek Kitle Ortalaması İçin Testler ve Güven Aralıkları-I K1 K2 K4
    10 Tek Kitle Ortalaması İçin Testler ve Güven Aralıkları-II K1 K2 K4
    11 İki (bağımlı & bağımsız) Grubun Ortalamalar Yönünden Karşılaştırılması ve İki Ortalama Farkı İçin Güven Aralığı-I K1 K2 K4
    12 İki (bağımlı & bağımsız) Grubun Ortalamalar Yönünden Karşılaştırılması ve İki Ortalama Farkı İçin Güven Aralığı-II K1 K2 K4
    13 Tek Yönlü Varyans Analizi-I K1 K2 K4
    14 Tek Yönlü Varyans Analizi-II K1 K2 K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tolga ZAMAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Seda ÖZGEN
    Kaynaklar K1. Ders Notu K2. Walpole, R.E., Myers, R.H., Myers, S.L., Ye, K., (2011). Probability & Statistics for Engineers & Scientists, Nineth Edition, Prentice Hall, . K3. Montgomery, D.C., Runger, G.C., (2007). Applied Statistics and Probability for Engineers, Fourth Edition, John-Wiley & Sons. K4. Gündüz, T., (2010) Kimyacılar için İstatistik, Genişletilmiş 2. Baskı, Gazi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Montgomery, D.C., Design and Analysis of Experiments. John Wiley and Sons., 6th Edition., 2005. YK2. Akdeniz, F., (2010).Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi.
    Dersin Amacı Mühendislik verilerini istatistiksel olarak analiz etme becerisini kazandırmak ve istatistiksel çıkarımlar için gerekli teknikleri öğretmek
    Dersin İçeriği Merkezi Eğilim Ölçüleri, Değişim Ölçüleri, Normal Dağılım ve Normal Dağılım Tablosunun Kullanımı, Bir ve iki örnekli hipotez testleri ve uygulamaları, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 4
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 2
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 3
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. -
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi -
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 1
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim -
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi 2
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme -
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi -
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci -
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster