ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mühendisler için Bilgisayar Uygulamaları GMÜ440 GÜZ-BAHAR 1+2 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Word, Powerpoint, Excel, Origin ve Matlab gibi temel yazılımları tanır.
    2-Bu yazılımları mühendislik problemlerinde etkin kullanır.
    3-Problemleri analiz etmeyi, deneysel verileri değerlendirmeyi ve değişkenler arasında neden-sonuç ilişkisi kurar.
    4-Herhangi bir sistem veya prosese ilişkin durum analizleri yapabilmek amacıyla sayısal integrasyon ve türev işlemleri yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler6031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ofis yazılımlarına giriş, dersin tanıtımı Ders notları
    2 MS Word Ders notları
    3 MS Word Ders notları
    4 Powerpoint Ders notları
    5 Powerpoint Ders notları
    6 MS Excel Ders notları
    7 MS Excel ? Grafik çizimi, data transferi vb. Ders notları
    8 MS Excel - Eğri uydurma Ders notları
    9 MS Excel - Doğrusal olmayan regresyon ve uygulamaları Ders notları
    10 Origin Grafik çizimi, data transferi vb. Ders notları
    11 Origin - Eğri uydurma Ders notları
    12 Origin - Doğrusal olmayan regresyon ve uygulamaları Ders notları
    13 MATLAB Ders notları
    14 Yapay Zeka Uygulamaları Ders notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Deniz BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Bloch S., Excel for Engineers and Scientists, Wiley, 2003.
    YK2. Kiusalaas J., Numerical Methods in Engineering with MATLAB, Cambridge University Press, 2009.
    YK3. Bayin S.S., Essentials of Mathematical Methods in Science and Engineering, Wiley, 2008.
    YK4. Lyhevski E.E., Engineering and Scientific Computations Using MATLAB, Wiley, 2003.
    YK5. Hahn B.D., Valentine D., Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press, 2013.
    YK6. Marques de Sá J.P., Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2007.
    Dersin Amacı Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
    Dersin İçeriği Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma 3
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma -
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama 3
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme -
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma 4
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma 5
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma 3
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma -
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma 3
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme -
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma -
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma 5
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster