Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bloch S., Excel for Engineers and Scientists, Wiley, 2003.
YK2. Kiusalaas J., Numerical Methods in Engineering with MATLAB, Cambridge University Press, 2009.
YK3. Bayin S.S., Essentials of Mathematical Methods in Science and Engineering, Wiley, 2008.
YK4. Lyhevski E.E., Engineering and Scientific Computations Using MATLAB, Wiley, 2003.
YK5. Hahn B.D., Valentine D., Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press, 2013.
YK6. Marques de Sá J.P., Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2007.
|
Dersin Amacı
|
Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
3
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
3
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
4
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
5
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
3
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
3
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
-
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
5
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
-
|