Ön Koşul
|
YDİ 101
YDİ 102
MESLEKİ İNGİLİZCE-I
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr.Baran Önal Ulusoy
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Gallagher, R., Ingram, P., Chemistry Made Clear, Oxford University Press, 1984.
2. Singh, R. P., Heldman, D.R., ,Introduction to Food Engineering, Academic Press, Third edition, 2001.
|
Yardımcı Kitap
|
Gıda Mühendisliği Terimleri Rehberi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanlığı, Ankara, 2005.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı ingilizce bilimsel yayınlarda geçen kimya ve gıdaya ait temel terimleri öğrenmek, bilimsel yayınları anlamayı ve türkçeye çevirmeyi öğrenmektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
4
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
3
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
2
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
2
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
2
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
4
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
3
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
5
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
4
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
-
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
3
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
3
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|