ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki İngilizce-II GMÜ225 BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kimya ve gıda ile ilgili temel terimleri tanımlar.
    2-Kimya ve gıdaya dayalı laboratuarlarda kullanılan malzeme,ekipman ve cihazların ingilizce karşılıklarını tanır.
    3-Blimsel yayınları tarama bilgisini uygular.
    4-Bilimsel yayınları anlamayı ve türkçeye çevirmeyi uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler104624
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   142
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,73 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Reaksiyon hızı
    2 Asitler
    3 Bazlar
    4 Tuzlar
    5 Metaller
    6 Metaller
    7 Elektrik ve kimyasal değişim
    8 Hidrojen ve Azot
    9 Oksijen, Sülfür
    10 Klor
    11 Hava ve su
    12 Hava ve su
    13 Karbon ve karbon içeren bileşikler
    14 Karbon ve karbon içeren bileşikler
    Ön Koşul YDİ 101 YDİ 102 MESLEKİ İNGİLİZCE-I
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr.Baran Önal Ulusoy
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gallagher, R., Ingram, P., Chemistry Made Clear, Oxford University Press, 1984. 2. Singh, R. P., Heldman, D.R., ,Introduction to Food Engineering, Academic Press, Third edition, 2001.
    Yardımcı Kitap Gıda Mühendisliği Terimleri Rehberi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanlığı, Ankara, 2005.
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı ingilizce bilimsel yayınlarda geçen kimya ve gıdaya ait temel terimleri öğrenmek, bilimsel yayınları anlamayı ve türkçeye çevirmeyi öğrenmektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 4
    2 Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 2
    4 Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi 2
    5 Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi. 2
    6 Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi 4
    7 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi -
    8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim 3
    9 Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi 5
    10 Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme 4
    11 Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi -
    12 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi 3
    13 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci -
    14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci 3
    15 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster