Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
2
|
Gıda endüstrisinde üretilebilme potansiyeli olan yeni gıda ürünü geliştirme stratejileri ve tüketici eğilimleri
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
3
|
Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması ve ticari, teknik, stratejik, vb. açılardan değerlendirilmesi
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
4
|
Yeni ürün konseptlerinin geliştirilmesi, takım çalışması ve proje yönetimi
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
5
|
Yeni ürün fikirlerinin değerlendirilmesi, panel testleri, ürün özellikleri, duyusal değerlendirme teknikleri
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
6
|
Yeni ürün konseptleri çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi ve dökümante edilmesi, prototip ürünün belirlenmesi ve tasarımı;
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
7
|
Ürün spesifikasyonlarının belirlenmesi, formülasyon, ingredientler ve fonksiyonel özellikleri
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
8
|
Prototip ürün özelliklerinin belirlenmesi, formulasyonu
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
9
|
Prototip üründe deney tasarımı, prototip ürün üretiminin gerçekleştirilmesi, paketleme, raf ömrü
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
10
|
Prototip ürünün değerlendirilmesi
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
11
|
İngredient spesifikasyonları, yasal mevzuat, fikri mülkiyet hakları
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
12
|
Son ürünün üretimi, tüketici testleri, pazarlama stratejileri, son ürünün raf ömrünün ve güvenilirliğinin tespiti, ambalaj seçimi ve etiket tasarımı, piyasaya sunumu ve dağıtımı
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
13
|
Yeni ürün geliştirme projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
14
|
Yeni ürün geliştirme projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
|
K 1. İlgili bölüm
K 2. İlgili bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hüdayi ERCOŞKUN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Winger, R., Wall, G., Food Product Innovation A Background paper, Food and Agriculture Organization of the United Nations, Roma, 2006.
K 2. Mozkowitz, H. R., Saguy, S. I., Straus, T., An Integrated Approach to New Food Product Development, CRC Press, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yeni gıda formülasyonlarının geliştirilme yöntemleri, gıda endüstrisinde üretilebilme potansiyeli olan ve piyasada bulunmayan yeni ürünlerin geliştirilmesi, mevcut ürünlerin maliyet ve içerik yönünden iyileştirilmesi ile ilgili becerileri geliştirmek hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Yeni ürün geliştirme süreci, yeni ürün geliştirme sürecinde araştırma geliştirme teknikleri, prototip geliştirme, geri dönüşleri değerlendirme, örnek yeni ürün geliştirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olma
|
4
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisine sahip olma
|
4
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama
|
2
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme
|
2
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisine sahip olma
|
3
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma
|
3
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma
|
3
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alma
|
3
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma
|
3
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip etme
|
2
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama
|
2
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma
|
4
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci bilincine sahip olma
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma
|
5
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
|
3
|