Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mühendislik ve gıda mühendisliği tanımı, görevleri, çalışma alanları, bölümün tanıtımı, günümüzde ve gelecekte gıda mühendisliğinin önemi, gıda mühendisleri odası, gıda ile ilgili kurum ve örgütler.
|
K1, Bölüm 1, Sayfa 1-3
|
2
|
Mühendislik işlemlerinde birim sistemleri ve birim çevirme
|
K1, Bölüm: 2 Sayfa: 5-13 K2, Bölüm: 1 Sayfa: 1-63 K3, Bölüm: 1 Sayfa: 1-20 K4, Bölüm: 1 Sayfa: 1-30
|
3
|
Birim çevirme işlemleriyle ilgili problem saati
|
K1, Bölüm: 2 Sayfa: 5-13 K2, Bölüm: 1 Sayfa: 1-63 K3, Bölüm: 1 Sayfa: 10-20 K4, Bölüm: 1 Sayfa: 1-8
|
4
|
Kütle, hacim, yoğunluk, özgül ağırlık ve konsantrasyon kavramları ve çözelti hazırlama
|
K1, Bölüm: 2 Sayfa: 5-13 K2, Bölüm: 1 Sayfa: 1-63 K3, Bölüm: 1 Sayfa: 1-20 K4, Bölüm: 2 Sayfa: 31-77
|
5
|
Mol kesri, kütlesel ve hacimsel akış hızı kavramları ve hesaplamalarda temel alma konularına yönelik problem çözümler
|
K1, Bölüm: 4-6 Sayfa: 47-128 K2, Bölüm: 2 Sayfa: 65-185
|
6
|
Gıda mühendisliğinde akış özellikleri: pompa, vana, viskozite
|
K1, Bölüm:4-6 Sayfa: 47-128 K2, Bölüm: 2, Sayfa: 65-185
|
7
|
Gıda kimyasına genel bakış: karbohidrat ve proteinler, yağlar, mineraller, vitaminler,enzimler
|
YK2, Bölüm:1-4, Sayfa: 10-315
|
8
|
Gıda kimyasına genel bakış: karbohidrat ve proteinler, yağlar, mineraller, vitaminler,enzimler
|
YK2, Bölüm:5-6, Sayfa: 319-425
|
9
|
Gıda mühendisliğinde mikrobiyolojinin önemi
|
YK1, Bölüm: 7 Sayfa: 209-246
|
10
|
Gıda güvenliği ve hijyen
|
YK1, Bölüm: 8 Sayfa: 251-277
|
11
|
Gıda mühendisliğinde gıda kalite yönetim sistemleri (HACCP, ISO 22000)
|
K5-7, ISO Standartları
|
12
|
Gıda endüstrisinde kullanılan makine ve ekipmanlar
|
K2, Bölüm: 10 Sayfa: 235-273 YK1, Bölüm: 10 Sayfa: 313-324
|
13
|
Gıda endüstrisinde uygulanan temel işlemler
|
K2, Bölüm: 10-16 Sayfa: 129-478
|
14
|
Gıda endüstrisinde uygulanan temel işlemler
|
K2, Bölüm: 10-16 Sayfa: 129-478
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr.Oğuz AYDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Kaynaklar
|
K1. Smith, P.G., (2011) Introduction to Food Process Engineering, Springer, London, UK.
K2. Singh, P., Heldman, D.R. (2001) Introduction to Food Engineering, Academic Press, California, USA.
K3. Esin, A. (2008) Material and Energy Balances in Food Engineering (Principles, worked examples and problems), ODTÜ Basım İşliği, Ankara.
K4. Özkan, M., Cemeroğlu, B., Türkyılmaz, M., (2011) Gıda Mühendisliğinde Kütle ve Enerji Denklikleri, Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No:43, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Sti.
K5. ISO 17025
K6. ISO 22000
K7. ISO 9001
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ayhan, K (2013) Her yönüyle Gıda, Sidas Yayıncılık.
YK2. Saldamlı, İ. (2014) Gıda Kimyası, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Mühendislik, mühendis ve gıda mühendisi kavramlarını ve mesleki sorumlulukları öğretmek. Gıda mikrobiyolojisi ve kimyasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak. Gıda endüstrisinde kullanılan temel işlem ve prosesleri tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
Gıda mühendislerinin görevleri, çalışma alanları, gıda mühendisliği ile ilgili temel mühendislik kavramları, gıda mikrobiyolojisi, gıda kimyası, gıdayla ilgili kalite sistemleri, gıda işleme ve teknolojileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
-
|
2
|
Ürün geliştirme çalışmalarını planlama ve uygulama becerisi
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
-
|
4
|
Alanında; projelendirme, fizibilite, tasarım, kontrol, süreç yenileme, araştırma geliştirme çalışmalarını kurgulama ve yürütme becerisi
|
-
|
5
|
Alanında geliştirilmiş teknolojileri tanıma ve bu teknolojilerin uygulanma sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi.
|
-
|
6
|
Teknolojik gelişmeleri takip ederek çağın sorunları hakkında bilgi edinme ve yapacağı uygulamalarda uygun araçları seçme ve kullanma becerisi
|
-
|
7
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
-
|
8
|
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
-
|
9
|
Alanında gerekli olan bilgiye, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak ulaşabilme becerisi
|
-
|
10
|
Alanındaki ulusal ve uluslararası mevzuatı ve diğer düzenlemeleri takip edebilme
|
3
|
11
|
Alanındaki uygulamalarda çevre, iş güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili konuları bilme ve uygulama becerisi
|
4
|
12
|
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve etkin iletişim kurma becerisi
|
-
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
5
|
14
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
-
|
15
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
|
-
|