Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel programlama tanımı, Veri türleri ve C programlama dilinde program örnekleri
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Karar yapıları ve Döngü yapılarının C programlama dilinde uygulamaları
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Diziler: Tek boyutlu ve çift boyutlu diziler ve uygulamaları I
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Diziler: Tek boyutlu ve çift boyutlu diziler ve uygulamaları II
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Göstericiler, Karakterler, Dizgiler ve uygulamaları I
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Göstericiler, Karakterler, Dizgiler ve uygulamaları II
|
K1-Bölüm 4
|
7
|
Yapılar, Birlikler ve uygulamaları I
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
Yapılar, Birlikler ve uygulamaları II
|
K2-Bölüm 6
|
9
|
Dosya yapıları ve uygulamaları I
|
K2-Bölüm 7
|
10
|
Dosya yapıları ve uygulamaları II
|
K2-Bölüm 7
|
11
|
Bağlı listeler I
|
K2-Bölüm 8
|
12
|
Bağlı listeler II
|
K2-Bölüm 8
|
13
|
Yığıt ve Kuyruklar I
|
K2-Bölüm 9
|
14
|
Yığıt ve Kuyruklar II
|
K2-Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üy. Zafer CİVELEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Deitel, P. & Deitel, H. (2010). C How to Program (6 th Edition), Prentice Hall Press, United States.
K2-Hanly, J. R. & Koffman, E. B. (2012). Problem Solving and Program Design in C (7th Edition), Pearson Press, London.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel programlama mantığı öğretilerek, C programlama dili ile program geliştirme
ortamını kullanma becerisini ve uygulamaya yönelik program geliştirme bilgisini
arttırmak
|
Dersin İçeriği
|
Temel programlama tanımı. Veri
türleri ve C programlama dilinde
program örnekleri,
Karar yapıları ve Döngü yapılarının C
programlama dilinde uygulamaları,
Diziler: Tek boyutlu ve çift boyutlu
diziler ve uygulamaları,
Göstericiler. Karakterler. Dizgiler ve
uygulamaları,
Yapılar; Birlikler ve uygulamaları,
Dosya yapıları ve uygulamaları,
Bağlı listeler,
Yiğit ve Kuyruklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
2
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
-
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
-
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
5
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
3
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
5
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
3
|