Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları I
|
K2-Bölüm 1
|
2
|
Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları II
|
K3-Bölüm 1
|
3
|
Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak I
|
K4-Bölüm 1
|
4
|
Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak II
|
K1-Bölüm 1
|
5
|
İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler I
|
K1-Bölüm 2
|
6
|
İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler II
|
K1-Bölüm 2
|
7
|
Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları I
|
K1-Bölüm 3
|
8
|
Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları II
|
K1-Bölüm 3
|
9
|
Karar Yapıları ve Komutları I
|
K1-Bölüm 4
|
10
|
Karar Yapıları ve Komutları II
|
K1-Bölüm 4
|
11
|
Döngü Komutları I
|
K1-Bölüm 5
|
12
|
Döngü Komutları II
|
K1-Bölüm 5
|
13
|
Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak I
|
K1-Bölüm 6
|
14
|
Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak II
|
K1-Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üy. Zafer CİVELEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Civelek, Z. (2018). Algoritmaya Giriş Ders Notu.
K2-Cormen,T. H. & Leiserson, C. E. & Rivest, R. L. & Stein, C. (2001). Introduction to Algorithms (2 nd Edition), The MIT Press, Cambridge.
K3-Mikhailov, E. E. (2018). Programming with MATLAB for Scientists: A Beginner`s Introduction (1 st Edition), CRC Press, United States.
K4-Fitzpatrick, J. M. & Lédeczi, Á. (2015). Computer Programming with MATLAB (1 st Edition), Text book avaliable online.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Algoritma ve programlama mantığı verilerek, programlama dilinin uygulandığı program
geliştirme ortamını kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine temel seviyede
sahip olmayı sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları,Program Geliştirme Ortamının tanıtımı, Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak, İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler, Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları, Karar Yapıları ve Komutları, Döngü Komutları, Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
2
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
4
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
-
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
-
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
5
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
2
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
-
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
1
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
-
|