Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sayısal devre tasarım içeriği, İşaretler, A/D ve D/A dönüşüm, Sayı sistemleri, Kodlama ve Kod çeşitleri
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
2
|
Sayısal Devre Temelleri
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
3
|
Lojik kapılar ve uygulamaları , Lojik fonksiyonların indirgenmesi
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
4
|
Ortak yol kullanımı Lojik fonksiyonların indirgenmesi
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
5
|
Kombinezonsal devreler
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
6
|
Kombinezonsal devreler , Programlanabilir kombinezonsal devreler
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
7
|
Aritmetik işlem devreleri, Ardışıl devre temelleri
|
K1-Fundamentals of Digital Logic with VHDL
|
8
|
Ardışıl devre temelleri
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
9
|
Saklayıcılar
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
10
|
Tutucular ve FF lar ,
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
11
|
Sayıcılar
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
12
|
Ardışıl devre analiz ve tasarımı
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
13
|
Bellek elemanları
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
14
|
Programlanabilir ardışıl devreler (PSA)
|
K2-Lojik Devre Tasarımı
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üy. Zafer CİVELEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Brown, S., Vranesic, Z., Fundamentals of Digital Logic with VHDL, Second Edition, Mc Graw Hill İnc., NewYork, 2005
K2- Arslan, T., Çölkesen, R., Lojik Devre Tasarımı, Papatya yayıncılık, İstanbul, Mayıs 2001
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Basit sayısal devrelerden bilgisayar sitemlerine kadar tüm sistemlerin donanımı için gerekli kavramların öğretilmesi, analiz ve tasarımı için gerekli donanımların ve tasarım becerisinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Sayısal devre tasarım içeriği, İşaretler, A/D ve D/A dönüşüm, Sayı sistemleri, Kodlama ve Kod çeşitleri
Sayısal Devre Temelleri
Lojik kapılar ve uygulamaları , Lojik fonksiyonların indirgenmesi
Ortak yol kullanımı Lojik fonksiyonların indirgenmesi
Kombinasyonel devreler
Kombinasyonel devreler , Programlanabilir kombinasyonel devreler
Aritmetik işlem devreleri, Ardışıl devre temelleri
Ardışıl devre temelleri
Saklayıcılar
Tutucular ve FF lar ,
Sayıcılar
Ardışıl devre analiz ve tasarımı
Bellek elemanları
Programlanabilir ardışıl devreler (PSA)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
4
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
-
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
5
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
3
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
3
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
2
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
4
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
3
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
5
|