Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Lab. İşleyişi, güvenlik kuralları
|
K2-Bölüm 1
|
2
|
Laboratuvarın tanıtılması ve kullanılacak simülasyon programının tanıtılması
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Deney yapım prosedürü, rapor yazımı hakkında genel bilgilendirme
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Osiloskop, ölçü aletlerinin tanıtılması ve bir deney platform üzerinde ölçüm yapılmasının anlatılması
|
K1-Bölüm 1
|
5
|
Deney 1: İşlemsel Kuvvetlendiricili (OP-AMP) Devrelerin AC Uygulamaları
|
K1-Bölüm 2
|
6
|
Deney 2: İşlemsel Kuvvetlendiricili (OP-AMP) İntegral Alıcı Devre Uygulaması
|
K1-Bölüm 3
|
7
|
Deney 3: İşlemsel Kuvvetlendiricili (OP-AMP) Türev Alıcı Devre Uygulaması
|
K1-Bölüm 4
|
8
|
Deney 4: Devrelerin Sürekli Sinüzoidal Durumda İncelenmesi
|
K1-Bölüm 5
|
9
|
Deney 5: Maksimum Güç Transferi-1
|
K1-Bölüm 6
|
10
|
Deney 6: Maksimum Güç Transferi-2
|
K1-Bölüm 7
|
11
|
Deney 7: Rezonans Devreleri
|
K1-Bölüm 8
|
12
|
Deney 8: Pasif Filtreler
|
K1-Bölüm 9
|
13
|
Deney 9: İki Kapılı Devreler
|
K1-Bölüm 10
|
14
|
Deney föyleri sunumu
|
K1-Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Fatih KORKMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Nilsson, J. W. & Riedel, S. A. (2001). Electric Circuits (6 th Edition), Prentice Hall, United States.
K2-Edminister, J. A. (1994). Çeviren : Aydemir, M. T. & Nakiboğlu, K. C. (1999). Elektrik Devreleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere sinyal üreteci ve osiloskop kullanabilme becerisi kazandırmak, AC kaynak kullanarak devre teoremlerinin anlaşılmasını sağlamak, Devrelerin sinüzoidal yatışkın durumda incelenmesi, Empedans ve Admitans kavramlarının anlaşılmasını sağlamak, RLC devrelerin Fazör diagramlarını çıkarabilmek, Rezonans ve Pasif Filtre devrelerinin incelenmesi, 2-kapılı devrelerin incelenmesi
|
Dersin İçeriği
|
Osiloskop. Ölçü aletlerinin tanıtılması ve bir deney platform üzerinde ölçüm yapılmasının anlatılması,
Işlemsel Kuvvetlendiricin (OP-AMP) Devrelerin AC Uygulamaları,
Işlemsel Kuvvetlendiricin (OP-AMP) integral Alıcı Devre Uygulaması,
Işlemsel Kuvvetlendiricin (OP-AMP) Türev Alıcı Devre Uygulaması,
Devrelerin Sürekli Sinüzoidal Durumda İncelenmesi,
Maksimum Güç Transferi,
Rezonans Devreleri,
Pasif Filtreler,
İki Kapılı Devreler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
4
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
5
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
5
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
-
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
5
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
4
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
5
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
-
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
5
|