Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Senkron makinelerin tarihi gelişimi ve önemi.
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Senkron makinenin çalışma prensibi, motor çalışma ve jeneratör çalışma arasındaki geçiş.
Senkron makinelerin yapısının incelenmesi
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Senkron makinede endüvi reaksiyonu. Yuvarlak rotorlu senkron makinenin eşdeğer devresi ve fazör diyagramlar
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Senkron makine karakteristikleri. Senkron makinede güç ve moment. Senkron Makinede aktif ve reaktif güç ayarı
|
K1-Bölüm 2
|
5
|
Senkron motora yol verme ve hız ayarı
|
K1-Bölüm 2
|
6
|
Çıkık kutuplu senkron makine
|
K1-Bölüm 2
|
7
|
Asenkron motorların çalışma prensibi, İndüklenen E.M.K. ve tork,
|
K2-Bölüm 1
|
8
|
Asenkron makinelerin eşdeğer devrelerini elde edilmesi
|
K2-Bölüm 2
|
9
|
Asenkron makinelerin 4-bölge çalışma modları
|
K2-Bölüm 3
|
10
|
Asenkron makinelerin kararlı durum karakteristikleri
|
K2-Bölüm 3
|
11
|
Asenkron motorların hız kontrolü I
|
K2-Bölüm 4
|
12
|
Asenkron motorların hız kontrolü II
|
K2-Bölüm 4
|
13
|
Bir fazlı asenkron makineler I
|
K2-Bölüm 5
|
14
|
Bir fazlı asenkron makineler II
|
K2-Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Fatih ISSI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Sen, P.C. (1989). Principles of Electric Machines and Power Electronics (3 rd Edition), John-Wiley & Sons, United States.
K2-Fitzgerald, A. E. & Kingsley, Jr. C. & Umans, Jr. S. & Umans, S. (2003). Electric Machinery( 6th Edition), Mcgraw-Hill, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Asenkron ve Senkron makinelerinin yapısı, sürekli hal işletimi ve davranışının deneysel incelenmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Senkron makinelerin tarihi gelişimi ve
önemi,
Senkron makinenin çalışma prensibi,
motor çalışma ve jeneratör çalışma
arasındaki geçiş. Senkron
makinelerin yapısının incelenmesi
Senkron makinede endüvi
reaksiyonu. Yuvarlak rotorlu senkron
makinenin eşdeğer devresi ve fazör
diyagramlar,
Senkron makine karakteristikleri,
Senkron makinede güç ve moment,
Senkron Makinede aktif ve reaktif
güç ayarı,
Senkron motora yol verme ve hız
ayarı,
Çıkık kutuplu senkron makine,
Asenkron motorların çalışma
prensibi, İndüklenen E.M.K. ve tork,
Asenkron makinelerin eşdeğer
devrelerini elde edilmesi,
Asenkron makinelerin 4-bölge
çalışma modları,
Asenkron makinelerin kararlı durum
karakteristikleri,
Asenkron motorların hız kontrolü,
Bir fazlı asenkron makineler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
3
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
3
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
4
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
-
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
1
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
-
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
-
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
-
|