Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Statik Elektrik Alanının Temel Denklemleri
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Düzlemsel Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Eş Merkezli Küresel Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Eş Eksenli Silindirsel Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Tabakalı Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 5
|
6
|
Düzlemsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 6
|
7
|
Küresel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 7
|
8
|
Silindirsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri
|
K1-Bölüm 8
|
9
|
Boşalma Olayları I
|
K2-Bölüm 1
|
10
|
Boşalma Olayları II
|
K2-Bölüm 2
|
11
|
Boşalma Olayları III
|
K2-Bölüm 3
|
12
|
Aşırı Gerilimler ve Bunlara Karşı Koruma I
|
K2-Bölüm 4
|
13
|
Aşırı Gerilimler ve Bunlara Karşı Koruma II
|
K2-Bölüm 5
|
14
|
Yüksek Gerilimin Üretilmesi ve Ölçülmesi
|
K2-Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. Fatih KORKMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Kuffel, E. & Zaengl, W. S. (1984). High Voltage Engineering Fundamentals (1 st Edition), Pergamon Press, UK.
K2- Eatan, J.R. (1972). Electrical Power Transmission Systems (2 nd Edition), Prentice Hal Press, United States.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yüksek gerilim alanında olayları tanımlamak ve elemanları tanıtmak, temel teorilerin nasıl geliştirildiğini göstermek
|
Dersin İçeriği
|
Statik Elektrik Alanının Temel Denklemleri, Düzlemsel Elektrot Sistemleri, Eş Eksenli Silindirsel Elektrot Sistemleri, Tabakalı Elektrot Sistemleri, Düzlemsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri, Küresel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri, Silindirsel Çok Tabakalı Çok Yalıtkanlı Elektrot Sistemleri, Boşalma Olayları, Aşırı Gerilimler ve Bunlara Karşı Koruma, Yüksek Gerilimin Üretilmesi ve Ölçülmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
4
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
4
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
3
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
-
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
2
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
4
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
4
|