Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Diyodun çalışması
|
K2-Bölüm 2
|
2
|
Hareket Yeteneği ve İletkenlik
|
K2-Bölüm 2
|
3
|
BJT transistörün çalışması
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
BJT transistörü kutuplandırılması
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
FET transistörün çalışması
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
FET transistörü kutuplandırılması
|
K1-Bölüm 4
|
7
|
MOSFET transistörün çalışması
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
MOSFET transistörün kutuplandırılması
|
K1-Bölüm 5
|
9
|
SCR` nin çalışması
|
K1-Bölüm 6
|
10
|
Diyak` ın çalışması
|
K1-Bölüm 6
|
11
|
Triyak` ın çalışması
|
K1-Bölüm 6
|
12
|
Jonksiyonlu Alan Etkili Transistörler, MOS Transistörler ve Akım-Gerilim İlişkileri
|
K1-Bölüm 5
|
13
|
IGBT´nin çalışması
|
K1-Bölüm 6
|
14
|
SCR ve Dört Bölgeli Diyotlar, Diyak, Triyak ve IGBT´leri karşılaştırılması
|
K1-Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üy. Göksu GÖREL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Leblebici, D. (2007). Elektronik Elemanları (3. Basım), Seç Yayınları, İstanbul.
K2-Türköz, M.S. (2009). Elektronik (2. Basım), Birsen Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Atomun yapısı hakkında genel bilgi vermek, atomun parçacıklarının hareketleri ve bu hareketlerin elektriksel iletime katkısını açıklanmak, Yarıiletken malzemeler, katkılanmış yarıiletkenler, PN jonksiyonları, BJT transistorler, MOS transistorler, JFET´lerin çalışma prensiplerini açıklamak.
|
Dersin İçeriği
|
Diyodun çalışması,
Hareket Yeteneği ve İletkenlik,
BJT transistorun çalışması,
BJT transistoru kutuplandırılması,
FET transistorun çalışması,
FET transistoru kutuplandırılması,
MOSFET transistorun çalışması,
MOSFET transistorun kutuplandırılması,
SCR` nin çalışması,
Diyak` ın çalışması,
Triyak` ın çalışması,
Jonksiyonlu Alan Etkili Transistörler,
MOS Transistörler ve Akım-Gerilim
İlişkileri,
iGBT`nin çalışması,
SCR ve Dört Bölgeli Diyotlar Diyak,
Triyak ve iGBTleri karşılaştırılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır
|
2
|
2
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular
|
5
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular
|
5
|
4
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır
|
4
|
5
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
5
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
|
3
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
|
3
|
8
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
|
-
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
3
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
|
2
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
|
2
|