Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Vektörel cebir, sürtünme kuvvetleri, statik ve kinematik sürtünme. Doğrusal
hareket, yer değiştirme, hız, ivme. Diferansiyel bağıntılar, hız ve ivme bağıntılarının
integrasyonu. Grafik yöntemler. Bağıl hareket.
|
K1-Bölüm 12
|
2
|
Eğrisel Hareket: Kartezyen Bileşenler, Teğet ve Normal Bileşenler, Kutupsal
Bileşenler; Bağıl Eğrisel Hareket ve Birbirine Bağlı Cisimlerin Hareketi
|
K2-Bölüm 12
|
3
|
Newton Kanunları, Kartezyen ve Eğrisel Koordinatlarda Hareket Denklemleri,
Doğrusal ve Açısal Momentum
|
K1-Bölüm 13
|
4
|
Maddesel Nokta için İş-Enerji İlkesi, Bir Kuvvetin Yaptığı İş: Skaler Çarpım,
Kinetik Enerji, İş-Enerji İlkesi, Korunumlu Kuvvetler, Potansiyel Fonksiyonu,
Enerjinin Korunumu
|
K1-Bölüm 14
|
5
|
İtme-Momentum İlkesi ve Çarpışmalar, Sıçrama Katsayısı, Maddesel Nokta
|
K1-Bölüm 15
|
6
|
Maddesel Nokta Sistemleri için Hareket Denklemleri ve İş-Enerji İlkesi
|
K1-Bölüm 18
|
7
|
Rijit Cisimlerin Kinematiği, Ötelenme, Sabit Eksen Etrafında Dönme
|
K2-Bölüm 16
|
8
|
Genel Düzlemsel Hareket: Hız ve İvme, Anlık Dönme Merkezi
|
K1-Bölüm 17
|
9
|
Rijit Cisimlerin Kinetiği (Düzlemsel Hareket)
|
K1-Bölüm 19
|
10
|
Rijit Cisimlerin Kinetiği: İş-Enerji İlkesi, Bir Kuvvet Çiftinin Yaptığı İş, Kinetik
Enerji, Enerjinin Korunumu
|
K1-Bölüm 21
|
11
|
Rijit Cisimlerin Kinetiği: İtme-Momentum İlkeleri, Merkez Dışı Çarpışmalar
|
K1-Bölüm 21
|
12
|
Mekanik Titreşimler
|
K1-Bölüm 22
|
13
|
Sönümsüz Serbest Titreşim, Periyot, Frekans
|
K2-Bölüm 22
|
14
|
Zorlanmış Titreşimler
|
K1-Bölüm 22
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Pembe Merve KARABULUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Hibbeler, R. C. (2009). Mühendislik mekaniği: dinamik. Literatür Yayıncılık.
K2.Beer, F.P., Johnston, E.R., Dinamik, ÜÇ ER Matbaacılık, İstanbul, 1979.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Mühendisler için Mekanik Dinamik, Prof. Dr. Yalçın AKÖZ, Beta Yayınevi
YK2.Çözümlü Dinamik Problemleri, Prof. Dr. Yalçın AKÖZ, Yrd. Doç. Dr. Nihal ERATLI, Beta Yayınevi
|
Dersin Amacı
|
Vektörel Mekaniğin yöntemlerini, gerçek mühendislik senaryolarında tanımlanmış dinamik problemlere uygulama becerilerini geliştirerek öğrencilere bu kavramları inşaat mühendisliğinin akışkanlar mekaniği, hidrolik, titreşimler teorisi ve yapı dinamiği gibi temel ve uygulamalı derslerde kullanma yetenekleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Maddesel noktaların kinematiği ve kinetiği; Newton`un ikinci hareket yasası; iş-enerji ve impuls-momentum yöntemleri; tanecik sistemleri; düzlemsel hareket yapan rijit cisimlerin kinematiği ve kinetiği; rijit cisimlerin düzlemsel hareketi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
|
4
|
2
|
İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular,
|
-
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular,
|
5
|
4
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar,
|
1
|
5
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır,
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır,
|
-
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır,
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler,
|
2
|
9
|
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır,
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir,
|
-
|
11
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir,
|
-
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|