Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Diferansiyel Denklemlere Giriş, Sınıflandırma
|
K1- Bölüm1
|
2
|
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
|
K1- Bölüm2
|
3
|
Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
|
K1- Bölüm3
|
4
|
Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler
|
K1- Bölüm4
|
5
|
Yüksek Mertebeden Sabit Katsayılı Dif. Denklemlerin uygulamaları
|
K1- Bölüm5
|
6
|
Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemler
|
K1- Bölüm6
|
7
|
Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemler Uygulamaları
|
K1- Bölüm6
|
8
|
Lineer Denklem Sistemleri
|
K1- Bölüm7
|
9
|
Lineer Denklem Sistemleri Uygulamaları
|
K1- Bölüm7
|
10
|
Kuvvet serileri çözümleri
|
K1- Bölüm6
|
11
|
Sınır Değer Problemleri
|
K1- Bölüm9
|
12
|
Laplace Dönüşümü ve Diferansiyel Denklemlerin Çözümü
|
K1- Bölüm8
|
13
|
Mühendislik problemlerinin matematiksel modellenmesi ve uygulamaları.
|
K1- Bölüm10
|
14
|
Kısmi Diferansiyel Denklemler
|
K1- Bölüm11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aydın, M., Kuryel, B., Oturanç, G.,Gündüz,G., (2019) Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları, (13.Baskı) Barış Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Rice R.G., Do, D.D., (1994) Applied mathematics and modeling for chemical engineers, John Willey & Sons.
YK2. Edwards, C.H., Penney, D.E. (2010) (Çeviri Editörü: Ömer Akın) Diferansiyel Denklemler ve Sınır Değer Problemleri, Palme Yayınevi.
YK3. James Stewart (Çeviri), (2007) Kalkülüs: Kavram ve Kapsam Difransiyel ve İntegral Hesap, (ikinci baskı) Türkiye Bilimler Akademisi.
YK4. Boyce W. E., Di Prima, R. C., (2001) Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, John Willey & Sons.
|
Dersin Amacı
|
İnşaat mühendisliği öğrencilerine diferansiyel denklem sistemleri ve uygulamaları; diferansiyel denklem çözümlerinde analitik ve sayısal yöntemlerin kullanılması; mühendislik problemlerinin matematiksel modellenmesi ve uygulamaları konularında; gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması ve diferansiyel denklemlerin ve/veya denklem sistemlerinin çözümü, diferansiyel denklemlerin mühendislik uygulamaları, Laplace ve ters Laplace dönüşümleri, Kuvvet serisi çözümleri, Kısmi diferansiyel denklemler ve mühendislik uygulamaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
|
-
|
2
|
İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular,
|
-
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular,
|
-
|
4
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar,
|
-
|
5
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır,
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır,
|
-
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır,
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler,
|
-
|
9
|
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır,
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir,
|
-
|
11
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir,
|
-
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|