Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel bilgiler
|
K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
|
2
|
Çelik yapılarda birleşim araçlarının ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı: perçin ve bulonlu birleşimler
|
K2-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
|
3
|
Çelik yapılarda birleşim araçlarının ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı: kaynaklı birleşimler
|
K1-Bölüm 2, K2-Bölüm 2
|
4
|
Çekme çubuklarının ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı
|
K1-Bölüm 2, K3-Bölüm 2
|
5
|
Tek parçalı basınç çubuklarının ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı
|
K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 3, K3-Bölüm 4
|
6
|
Çok parçalı basınç çubuklarının ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı
|
K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 4, K3-Bölüm 4
|
7
|
Eksenel basınç ve eğilme etkisindeki çubukların ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı
|
K1-Bölüm 4, K3-Bölüm 3, K3-Bölüm 4
|
8
|
Kirişler: profil ve dolu gövdeli kirişler
|
K1-Bölüm 4, K2-Bölüm 5
|
9
|
Kirişler: kafes kirişler
|
K1-Bölüm 4, K2-Bölüm 5
|
10
|
Kiriş mesnetleri ve birleşimleri
|
K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 6
|
11
|
Kolon ayakları
|
K1-Bölüm 5, K3-Bölüm 5, K3-Bölüm 7
|
12
|
Çelik çatı sistemleri
|
K1-Bölüm 6, K3-Bölüm 6, K3-Bölüm 8
|
13
|
Çelik çatı elemanlarının ilgili güncel standartlara ve yönetmeliklere göre hesabı
|
K1-Bölüm 6, K2-Bölüm 7
|
14
|
Örnek proje
|
K1-Bölüm 7, K2-Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Pembe Merve KARABULUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Odabaşı, Y. (2000). Ahşap ve Çelik Yapı Elemanları. Beta Basımevi.
K2.Erşen, N. (2005). Çelik Yapılar ve Çözümlenmiş Problemler. Birsen Yayınevi.
K3.Salmon CG., Johnson, JE., Malhas, FA., (2008). Steel Structures: Design and Behavior (5th Edition). Harper Collins.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere; Çelik yapı elemanlarını tanıtıp, çelik yapı elemanlarının hesap esaslarını uygulama becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çeliğin tarihsel gelişimi. Malzeme olarak çelik ve genel bilgiler. Birleşimler ve birleşim araçları. Perçin, bulon, kaynak. Çekme çubukları, basınç çubukları. Tek parçalı, çok parçalı ve eğilmeli basınç çubukları. Kafes sistemler ve eğilme çubukları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
|
4
|
2
|
İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular,
|
4
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular,
|
4
|
4
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar,
|
3
|
5
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır,
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır,
|
-
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır,
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler,
|
-
|
9
|
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır,
|
2
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir,
|
-
|
11
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir,
|
-
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
-
|