ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Su Kaynakları İNŞ461 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Akarsularda katı madde hareketi oluşumu ve hesaplamalarını yapar.
    2-Taşkın zararlarını ve koruma esaslarını açıklar.
    3-Bağlamaların sınıflandırırılmasını, yapı elemanlarını ve çevreye olan etkilerini açıklar.
    4-Bağlamaların statik hesaplarını yapar.
    5-Baraj tiplerini, yapım aşamalarını ve çevreye olan etkilerini açıklar.
    6-Baraj stabilite tahkiklerini yapar.
    7-Enerji kırıcı yapıları ve su alma yapılarını açıklar.
    8-Şebeke sistem hesaplamalarını yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Akarsu morfolojisi K1-Bölüm1
    2 Akarsularda katı madde hareketi K1-Bölüm2
    3 Akarsu düzenlemesi K1-Bölüm3
    4 Taşkın kontrolü, taşkın koruma esasları ve taşkın öteleme yöntemleri K1-Bölüm4
    5 Taşkın kontrol yapıları K2-Bölüm1
    6 Bağlamalar K2-Bölüm2
    7 Bağlamaların tasarımı K2-Bölüm3
    8 Barajlar ve baraj tipleri K2-Bölüm4
    9 Dolgu barajların tasarımı ve dolgu barajlarda görülen problemler K3-Bölüm1
    10 Beton ağırlık, payandalı ve kemer barajların tasarımı K3-Bölüm2
    11 Enerji kırıcı yapılar K3-Bölüm3
    12 Su alma yapıları K3-Bölüm4
    13 Sulama - kurutma K4-Bölüm1
    14 Su kuvveti tesisleri K4-Bölüm2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Salih YILMAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Erkek,C., Ağıralioğlu,N., 2002,"Su Kaynakları Mühendisliği",4.Baskı, Beta Basım ve Yayın K2.Erkek,C., Ağıralioğlu,N., 2002,"Su Kaynakları Mühendisliği Uygulamaları",3.Baskı, Beta Basım ve Yayın K3.Yanmaz,A.,2006,"Applied water resources engineering",third edition,Metu Press K4.Novak, P., Moflat, A. I. B., Nalluri, C., and Narayanan, R, 1996,"Hydraulic Structures",second edition,Unvin Hyman
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilere; Su kaynaklarını geliştirme ve kontrol etme yöntemlerini, su yapılarının planlanması ve projelendirilmesi ile ilgili temel bilgileri, tarım ve enerji üretiminde su kaynaklarının yeri ve etkin kullanımı ile ilgili yöntemleri uygulama becerisi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Akarsu morfolojisi, akarsularda katı madde hareketleri, taşkınlar ve önlemleri, bağlamalar, barajlar, enerji kırıcı yapılar, su alma yapıları, sulama - kurutma ve hidroelektrik tesisler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. 3
    2 İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular, 4
    3 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular, 4
    4 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar, 2
    5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır, -
    6 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, -
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır, -
    8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, -
    9 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır, 2
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir, -
    11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir, 2
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster