Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders işlenişi ve müfredat hakkında genel bilgiler
|
K1- Bölüm-1
|
2
|
İnsan sağlığı ile ilişkili malzemeler
|
K1- Bölüm-2
|
3
|
Sağlığa zararlı malzemelerin sınıflandırılması ve çeşitleri
|
K2-Bölüm-1
|
4
|
Doğal malzemelerin mineralojisi, kimyasal içerikleri ve sağlık açısından özellikleri
|
K2-Bölüm-2
|
5
|
Doğal malzemelerden kireçtaşı, granit, serpantinit ve volkanik tüflerin özellikleri
|
K2-Bölüm-3
|
6
|
Diğer doğal malzemelerin (metal, ahşap, pişmiş toprak) sağlık açısından özellikleri
|
K2-Bölüm-4
|
7
|
Polimer esaslı malzemelerin özellikleri
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Yalıtım malzemelerinin (fiber malzeme, taşyünü, camyünü, asbest, talk) insan sağlığına etkileri
|
K2-Bölüm-5
|
9
|
Doğal radyoaktif elementler içeren malzemeler ve sağlık problemleri
|
K4-Bölüm-3
|
10
|
Çimento ve seramikte kullanılan bazı malzemelerin (barit, hematit, silis) sağlığa etkileri
|
K4-Bölüm-6
|
11
|
Sağlığa zararlı malzemeler ve hastalıklar (kanser, alerji, astım, kas ağrıları gibi) arasındaki ilişki
|
K3-Bölüm-1
|
12
|
Kanser olaylarının saptandığı yerler ile bu tür malzemelerin kaynaklandığı kayaların dağılımı arasındaki ilişki
|
K4-Bölüm-1
|
13
|
Malzemelerin kaynak alan bölgelerindeki yerleşkeler için alınacak tedbirler
|
K4-Bölüm-2
|
14
|
Türkiye`den örnekler
|
K3-Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ender SARIFAKIOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Komatima, M.M. 2004. Medical Geology - Effect of Geological Environments on Human Health. 500 9. (ISBN: 0-444-51615-8).
K2-Atabey. E. 2009. Türkiye`de asbest, eriyonit, kuvars ve diğer mineral tozları ve etkileri. Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü, Yerbilimleri ve Kültür Serisi.6, 188s.
K3-Akkurt, İ. 2007. Mesleki Solunum Hastalıkları. Türk Tabibler Birliği Yayınları, Ankara, 238 s.
K4-Atabey, E. 2009. Flor ve Arsenik ve Etkileri. Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü, Yerbilimleri ve Kültür Serisi.3-9.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsanların yaşamını sürdürdüğü yapılarda kullanılan malzemeleri tanımak, bu malzemelerin insan sağlığını tehdit edici bileşikler içerip içermediğini anlamak ve/veya katkı maddeleriyle yapaylaştırılmış olup olmadığını sorgulamak, sağlıklı yapı malzemeleri seçim kriterlerini değerlendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Doğal malzemelerin sağlık açısından özellikleri, mineralojisi ve kimyasal içerikleri. Sağlığa zararlı malzemelerin sınıflandırılması ve çeşitleri. Yalıtım malzemelerinin (fiber malzeme, taşyünü, camyünü, asbest, talk) insan sağlığına etkileri. Çimento ve seramikte kullanılan bazı malzemelerin (barit, hematit, silis) sağlığa etkileri. Sağlığa zararlı malzemeler ve hastalıklar (kanser, alerji, astım, kas ağrıları gibi) arasındaki ilişki. Türkiye`den örnekler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
|
4
|
2
|
İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular,
|
-
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular,
|
-
|
4
|
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar,
|
-
|
5
|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin biçimde kullanır,
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır,
|
3
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır,
|
-
|
8
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler,
|
3
|
9
|
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır,
|
4
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir,
|
-
|
11
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir,
|
-
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
4
|