ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Programlama I BİL111 GÜZ 3+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tümleşik geliştirme ortamlarını kullanarak, Java programlama diliyle program tasarlar.
    2-Farklı veri tiplerini, dizileri, şartlı ifadeleri ve döngüleri doğru bir şekilde kullanır.
    3-Önceden tanımlanmış sınıfların kullanımını açıklar.
    4-Yeni sınıflar yazıp nesneler kullanır.
    5-Nesneye dayalı programlamanın prensiplerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)35188
    Proje0000
    Laboratuar 2514228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgisayara giriş K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    2 Programlamaya ve algoritmaya giriş K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    3 Karakter dizileri, değişkenler ve atamalar, temel veri tipleri K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    4 İfadeler, veri dönüşümü ve etkileşimli programlar K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    5 Boole ifadeleri, şartlı ifadeler K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    6 While döngüsü, iteratörler, dosyadan okuma/yazma K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    7 Metodlar-I K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    8 Ara Sınav
    9 Metodlar-II K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    10 Önceden tanımlanmış sınıfların ve yeni nesneler oluşturma K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    11 enum türünün kullanımı, ArrayList sınıfı K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    12 Sınıf ve metodların yapısı, yeni sınıflar oluşturma K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    13 Değişken boyutlu parameter listeleri, iki boyutlu diziler K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    14 Dizi elemanları, dizi tanımlama ve kullanma, nesne dizileri K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    15 Switch ifadesi, do ve for döngüleri K1- Java Software Solutions: Foundations Of Program Design K2- Head First Java K3- Java Programlama Teknikleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ayhan Akbaş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Lewis & Loftus, Java Software Solutions: Foundations Of Program Design, Lewis & Loftus, 8/E, Pearson. K2-Sierra K., Bates B., Head First Java, O`reilly, 2005. K3-Güngören B., Java Programlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, 2012.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Java dilini kullanarak temel programlama kavramlarının ve çeşitli problemler için algoritma geliştirerek çözümler üretebilmenin temellerinin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Bilgisayara giriş, Programlamaya ve algoritmaya giriş, Karakter dizileri, değişkenler ve atamalar, temel veri tipleri, İfadeler, veri dönüşümü ve etkileşimli programlar, Boole ifadeleri, şartlı ifadeler, While döngüsü, iteratörler, dosyadan okuma/yazma, Metodlar, Önceden tanımlanmış sınıfların ve yeni nesneler oluşturma, enum türünün kullanımı, ArrayList sınıfı, Sınıf ve metodların yapısı, yeni sınıflar oluşturma, Değişken boyutlu parameter listeleri, iki boyutlu diziler, Dizi elemanları, dizi tanımlama ve kullanma, nesne dizileri, Switch ifadesi, do ve for döngüleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 4
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 5
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 3
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 4
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 2
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 3
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster