ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ayrık Matematik BİL122 BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Örnek bir sistemi basit düzeyde biçimsel açıdan inceler.
    2-Matematik açısından geçerli bir tanıt için gerekli akıl yürütme kurallarını ve tanıt yöntemlerini kullanır.
    3-Bağıntı ve fonksiyon kavramlarının Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarını öğrenir ve karşılaştıkları problemlere uygular.
    4- Çizge kuramının temel problemlerini ve çözüm yöntemlerini bilir ve karşılaştıkları problemlere uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler102612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 204728
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sayma K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    2 Önermeler K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    3 Çıkarsama Kuralları(Akıl Yürütme) K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    4 Yüklemler ve Kümeler K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    5 Tanıtlama Yöntemleri K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    6 Bağıntılar-I K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    7 Bağıntılar-II K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    8 Ara Sınav
    9 Fonksiyonlar K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    10 Sınıf Çalışması K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    11 Çizgeler-I K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    12 Çizgeler-II K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    13 Ağaçlar K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    14 Cebirsel Yapılar K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    15 Kafesler ve Boole Cebri K1- Discrete and Combinatorial Mathematics K2- Discrete Mathematics Using a Computer K3- Discrete Mathematics and Its Applications
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi Seda Şahin
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Seda Şahin

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Grimaldi R. P., Discrete and Combinatorial Mathematics, Addison-Wesley, 2004, ISBN 0-321-21103-0. K2-O Donnell J., Hall C., Page R., Discrete Mathematics Using a Computer, Springer, 2006, ISBN 978-1-84628-2. K3-Rosen K.H., Discrete Mathematics and Its Applications, 7/E, McGraw-Hill, 2012.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilgisayar Mühendisliğinin çalışma alanlarında gerekli olan temel matematiksel yapıların ve yöntemlerin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Sayma, Önermeler, Çıkarsama Kuralları(Akıl Yürütme), Yüklemler ve Kümeler, Tanıtlama Yöntemleri, Bağıntılar, Fonksiyonlar, Sınıf Çalışması, Çizgeler, Ağaçlar, Cebirsel Yapılar, Kafesler ve Boole Cebri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 5
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 4
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 3
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi -
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi -
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği -
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi -
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster