Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sayma
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
2
|
Önermeler
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
3
|
Çıkarsama Kuralları(Akıl Yürütme)
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
4
|
Yüklemler ve Kümeler
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
5
|
Tanıtlama Yöntemleri
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
6
|
Bağıntılar-I
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
7
|
Bağıntılar-II
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
8
|
Fonksiyonlar
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
9
|
Sınıf Çalışması
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
10
|
Çizgeler-I
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
11
|
Çizgeler-II
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
12
|
Ağaçlar
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
13
|
Cebirsel Yapılar
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
14
|
Kafesler ve Boole Cebri
|
K1- Discrete and Combinatorial Mathematics
K2- Discrete Mathematics Using a Computer
K3- Discrete Mathematics and Its Applications
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda Şahin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Grimaldi R. P., Discrete and Combinatorial Mathematics, Addison-Wesley, 2004, ISBN 0-321-21103-0.
K2-O Donnell J., Hall C., Page R., Discrete Mathematics Using a Computer, Springer, 2006, ISBN 978-1-84628-2.
K3-Rosen K.H., Discrete Mathematics and Its Applications, 7/E, McGraw-Hill, 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar Mühendisliğinin çalışma alanlarında gerekli olan temel matematiksel yapıların ve yöntemlerin öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Sayma, Önermeler, Çıkarsama Kuralları(Akıl Yürütme), Yüklemler ve Kümeler, Tanıtlama Yöntemleri, Bağıntılar, Fonksiyonlar, Sınıf Çalışması, Çizgeler, Ağaçlar, Cebirsel Yapılar, Kafesler ve Boole Cebri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
3
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2
|