Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Weiss, M.A. (2006), Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3rd Edition, Addison Wesley Inc, Boston.
K2.Kruse, R.L. (1986). Data structures and program design in C. 2nd Edition, Prentice-Hall, New Jersey.
K3.Cormen, T. H. (2001). Introduction to Algorithms 2nd. MIT Press, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar bilimlerinde kullanılan temel veri tiplerinin, analiz ve uygulamalarının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Veri yapıları dersine giriş, Karmaşıklık analizi, Bağlı listeler, Çift yönlü, döngüsel bağlı listeler, Yığıt, Kuyruk, Arama ve sıralama algoritmaları, İkili ağaçlar, Çizge veri yapısı, STL kütüphanesi, Hashing, Örnek uygulamalar, Tekrar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
5
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
5
|