Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nesneye Yönelik Yazılım Geliştirmenin Temelleri: Yazılım geliştirmenin sorunları. Nesneye yönelik çözümlerin yazılım geliştirmeye katkısı.
|
|
2
|
UML Kullanarak Nesneye Yönelik Modelleme: Nesneye yönelik modellemenin temel prensipleri, kavramları ve yapıları. UMLde en çok kullanılan gösterimler: kullanım durumu (use case), sınıf, nesne ve ardıl-etkileşim diyagramları. Nesneye yönelik modelleme ile ilgili bir durum çalışması.
|
|
3
|
Gereksinim Belirleme.
|
|
4
|
Analiz - Nesne Modeli.
|
|
5
|
Analiz - Dinamik Model.
|
|
6
|
Sistem Tasarımı: Sistemin parçaları.
|
|
7
|
Sistem Tasarımı: Tasarım hedeflerinin belirlenmesi-I
|
|
8
|
Sistem Tasarımı: Tasarım hedeflerinin belirlenmesi-II
|
|
9
|
Nesne Tasarımı: Çözüm örüntülerinin yeniden kullanımı.
|
|
10
|
Nesne Tasarımı: Arayüzlerin belirlenmesi.
|
|
11
|
Nesne Tasarımı: OCL (Nesne kısıt tanımlama dili)
|
|
12
|
Nesne Tasarımı: Tasarım Örüntüleri 1.
|
|
13
|
Nesne Tasarımı: Tasarım örüntüleri 2.
|
|
14
|
Model - Kod eşlemesi, test.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bruegge, Bernd, and Allen H. Dutoit. Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java-(Required) 3rd Edition. Prentice Hall, 2010. 2. Deitel, P., Deitel, H. "Java How to Program (Early Objects)", ISBN: 0132575663, Prentice Hall, (2012). 3. Budd, T., "Understanding OOP with Java", Addison-Wesley, (2000).
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek doğrultusunda kalıtım, çok-biçimlilik ve arayüzler gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını, nesneye yönelik yazılımların birim testlerini gerçekleştirebilmelerini ve tasarım desenlerini nesneye yönelik çözümlerde kullanabilme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Nesneye Yönelik Yazılım Geliştirmenin Temelleri: Yazılım geliştirmenin sorunları. Nesneye yönelik çözümlerin yazılım geliştirmeye katkısı, UML Kullanarak Nesneye Yönelik Modelleme: Nesneye yönelik modellemenin temel prensipleri, kavramları ve yapıları. UMLde en çok kullanılan gösterimler: kullanım durumu (use case), sınıf, nesne ve ardıl-etkileşim diyagramları. Nesneye yönelik modelleme ile ilgili bir durum çalışması, Gereksinim Belirleme, Analiz - Nesne Modeli, Analiz - Dinamik Model, Sistem Tasarımı: Sistemin parçaları, Sistem Tasarımı: Tasarım hedeflerinin belirlenmesi, Nesne Tasarımı: Çözüm örüntülerinin yeniden kullanımı, Nesne Tasarımı: Arayüzlerin belirlenmesi, Nesne Tasarımı: OCL (Nesne kısıt tanımlama dili), Nesne Tasarımı: Tasarım Örüntüleri, Model - Kod eşlemesi, test
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
3
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
4
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
2
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|