Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
GİRİŞ
Neden Nesne Teknolojisi?
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
C ++: Daha İyi Bir C
Nesne yönelimli olmayan özellikler
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Sınıf ve Nesne,
Üyelere Erişimi Kontrol Etme
|
K1-Bölüm-3
|
4
|
Sınıf Nesnelerini Başlatma: CONSTRUCTORS, DESTRUCTORS
|
K1-Bölüm-6
|
5
|
Sabit Nesneler ve Sabit Üye İşlevleri,
Statik Sınıf Üyeleri
|
K1-Bölüm-8
|
6
|
Operatör Aşırı Yüklemesi
|
K1-Bölüm-12
|
7
|
MİRAS,
Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme) ,
Giriş kontrolü
|
K1-Bölüm-14
|
8
|
MİRAS,
Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme),
Giriş kontrolü,
|
K1-Bölüm-14
|
9
|
Özel Üye İşlevleri ve Miras,
Çoklu Kalıtım ,
|
K1-Bölüm-15
|
10
|
POLİMORFİZM
|
K1-Bölüm-15
|
11
|
Birleşik Modelleme Dili ? UML,
EXCEPTIONS
|
K2-Bölüm-2
|
12
|
Şablonlar
|
K1-Bölüm-16
|
13
|
STANDART ŞABLON KÜTÜPHANESİ (STL)
|
K1-Bölüm-16
|
14
|
Nesne Tasarımı
|
K2-Bölüm-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Selim BUYRUKOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Esra SİVARİ
|
Kaynaklar
|
K1.Bruegge, B., & Dutoit, A. (2009). Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java. 3rd Edition. Prentice Hall, New Jersey.
K2. Deitel, P. J., & Deitel, H. M. (2018). Java how to program. Prentice Hall, New Jersey.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
- Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını anlamak.
- Sınıf geliştirmek ve nesneye yönelik programlar yazmak için C ++ kullanımı.
- Nesne yönelimli programlar yazmak için mevcut sınıfları ve şablonları yeniden kullanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını tanıtır. İyi biçimlendirilmiş programları tasarlamak için araçlar, yapı, sözdizimi ve temel OOP tekniklerini sunar. Sınıflar, nesneler, yöntemler, kalıtım, polimorfizm, istisna işleme, UML diyagramları ve şablon gibi kavramları inceler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
3
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
2
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|