ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nesnesel Tasarım ve Programlama BİL203 GÜZ 2+2 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Problem çözümlerini nesneye yönelik olarak ifade edebilmek için gerekli temel yapıları kavrar.
    2-Nesneye yönelik çözümleri standart bir gösterim ile açıklar.
    3-Kalıtım ve çok-biçimlilik özellikleri ile arayüzleri etkin kullanarak, esnek nesneye yönelik çözümler üretir ve uygular.
    4-Bir problem için en etkin nesneye yönelik çözümü seçer ve uygular.
    5-Geliştirilen nesneye yönelik çözümlerin birim testlerini gerçekleştirir.
    6-Tasarım desenleri konusunun temel kavramlarını kavrar ve uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Bruegge, Bernd, and Allen H. Dutoit. Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java-(Required) 3rd Edition. Prentice Hall, 2010. 2. Deitel, P., Deitel, H. "Java How to Program (Early Objects)", ISBN: 0132575663, Prentice Hall, (2012). 3. Budd, T., "Understanding OOP with Java", Addison-Wesley, (2000).
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek doğrultusunda kalıtım, çok-biçimlilik ve arayüzler gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını, nesneye yönelik yazılımların birim testlerini gerçekleştirebilmelerini ve tasarım desenlerini nesneye yönelik çözümlerde kullanabilme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Nesneye Yönelik Yazılım Geliştirmenin Temelleri: Yazılım geliştirmenin sorunları. Nesneye yönelik çözümlerin yazılım geliştirmeye katkısı, UML Kullanarak Nesneye Yönelik Modelleme: Nesneye yönelik modellemenin temel prensipleri, kavramları ve yapıları. UMLde en çok kullanılan gösterimler: kullanım durumu (use case), sınıf, nesne ve ardıl-etkileşim diyagramları. Nesneye yönelik modelleme ile ilgili bir durum çalışması, Gereksinim Belirleme, Analiz - Nesne Modeli, Analiz - Dinamik Model, Sistem Tasarımı: Sistemin parçaları, Sistem Tasarımı: Tasarım hedeflerinin belirlenmesi, Nesne Tasarımı: Çözüm örüntülerinin yeniden kullanımı, Nesne Tasarımı: Arayüzlerin belirlenmesi, Nesne Tasarımı: OCL (Nesne kısıt tanımlama dili), Nesne Tasarımı: Tasarım Örüntüleri, Model - Kod eşlemesi, test
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster