Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bruegge, Bernd, and Allen H. Dutoit. Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java-(Required) 3rd Edition. Prentice Hall, 2010. 2. Deitel, P., Deitel, H. "Java How to Program (Early Objects)", ISBN: 0132575663, Prentice Hall, (2012). 3. Budd, T., "Understanding OOP with Java", Addison-Wesley, (2000).
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek doğrultusunda kalıtım, çok-biçimlilik ve arayüzler gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını, nesneye yönelik yazılımların birim testlerini gerçekleştirebilmelerini ve tasarım desenlerini nesneye yönelik çözümlerde kullanabilme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Nesneye Yönelik Yazılım Geliştirmenin Temelleri: Yazılım geliştirmenin sorunları. Nesneye yönelik çözümlerin yazılım geliştirmeye katkısı, UML Kullanarak Nesneye Yönelik Modelleme: Nesneye yönelik modellemenin temel prensipleri, kavramları ve yapıları. UMLde en çok kullanılan gösterimler: kullanım durumu (use case), sınıf, nesne ve ardıl-etkileşim diyagramları. Nesneye yönelik modelleme ile ilgili bir durum çalışması, Gereksinim Belirleme, Analiz - Nesne Modeli, Analiz - Dinamik Model, Sistem Tasarımı: Sistemin parçaları, Sistem Tasarımı: Tasarım hedeflerinin belirlenmesi, Nesne Tasarımı: Çözüm örüntülerinin yeniden kullanımı, Nesne Tasarımı: Arayüzlerin belirlenmesi, Nesne Tasarımı: OCL (Nesne kısıt tanımlama dili), Nesne Tasarımı: Tasarım Örüntüleri, Model - Kod eşlemesi, test
|