ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sayısal Sistem Tasarımı BİL205 GÜZ 3+2 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mantık geçitlerini kullanarak Booleansal fonksiyonları kavrar ve uygular.
    2-Bileşimli mantık devrelerini tasarlama becerisini kazanır ve uygular.
    3-Flip-flopların temel fonksiyonlarını anlar ve uygular.
    4-Saat denetimli ardışıl mantık devrelerinin tasarımı ve analizini yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2510440
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511010
    Proje0000
    Laboratuar 014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İkili sayılar, ondalık kodlar, alfasayısal kodlar K1-Bölüm-1
    2 İkili kodlar, ikili bellek ve ikili mantık K1-Bölüm-1
    3 Booleansal cebirin temel teorileri ve özellikleri, mantık geçitleri K1-Bölüm-2
    4 Booleansal fonksiyonların basitleştirilmesi, harita yöntemi K1-Bölüm-2
    5 NAND ve NOR uygulamaları ve diğer iki seviyeli uygulamalar K1-Bölüm-3
    6 Bileşimli mantık, toplayıcılar, çıkarıcılar K1-Bölüm-4
    7 Kodçözücüler, kodlayıcılar ve çoklayıcılar-I K1-Bölüm-4
    8 Kodçözücüler, kodlayıcılar ve çoklayıcılar-II K1-Bölüm-4
    9 Salt okunabilir bellek ve programlanabilir mantık dizisi K1-Bölüm-7
    10 Flip-floplar K1-Bölüm-5
    11 Saat denetimli ardışıl devrelerin analizi K1-Bölüm-6
    12 Yazmaçlar ve sayaçlar K2-Bölüm-7
    13 Rastgele erişimli bellek ve bellek kod çözümü K2-Bölüm-12
    14 Algoritmik durum makinaları K2-Bölüm-13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Mehmet TÜMAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Esra SİVARİ
    Kaynaklar K1.Mano, M. M., & Ciletti, M. D. (2006). Digital Design. 4th Edition. Prentice-Hall, Inc. Division of Simon and Schuster One Lake Street Upper Saddle River, NJ, United States. K2.Mano, M. M. & Kime, C. R. (2008). Logic and Computer Design Fundamentals (4th Edition). Upper Saddle River, London.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mikroişlemciler, bilgisayar mimarisi, VLSI tasarımı, sayısal haberleşme ve sayısal kontrol gibi ileri seviyedeki konuların sayısal devrelerin tasarımındaki öneminin bilinmesi..
    Dersin İçeriği İkili sayılar, ondalık kodlar, alfasayısal kodlar, İkili kodlar, ikili bellek ve ikili mantık, Booleansal cebirin temel teorileri ve özellikleri, mantık geçitleri, Booleansal fonksiyonların basitleştirilmesi, harita yöntemi, NAND ve NOR uygulamaları ve diğer iki seviyeli uygulamalar, Bileşimli mantık, toplayıcılar, çıkarıcılar, Kodçözücüler, kodlayıcılar ve çoklayıcılar, Salt okunabilir bellek ve programlanabilir mantık dizisi, Flip-floplar, Saat denetimli ardışıl devrelerin analizi, Yazmaçlar ve sayaçlar, Rastgele erişimli bellek ve bellek kod çözümü, Algoritmik durum makinaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 3
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 4
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 4
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği -
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi -
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster