ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Mühendisliğinde Mesleki İngilizce BİL231 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çeşitli dinleyiciler ve amaçlar için işyeri dökümanları üretir.
    2-Sunum programları kullanarak teknik konularda sözlü sunumlar yapar.
    3-Mühendislik dökümanlarına diyagram ve grafik ekler.
    4-Mühendislik dökümanları organize etmek ve geliştimek için stratejiler/teknikler kullanır.
    5-Literatür araştırması yapma ve IEEE stili doküman kaynakları araştırır.
    6-Grup arkadaşlarıyla işbirliği yaparak mühendislik dökümanları yazar ve değiştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse, Mühendisliğe ve Yazmaya Giriş
    2 Mektup, Andıç ve Elektronik Posta yazmak Mühendislik işi almak için yazmak (iş başvurusu ve CV)
    3 İyi Mühendislik Yazıları Yazma ve Tek Tük Gürültüyü gidermek için bazı rehberler
    4 Apendiks, Dökümantasyon, referans Sayfası ve Mühendislik Dökümanlarına Erişim
    5 Bilinen Mühendislik Dökümanlarının Yazımı (Teftiş, lab, ilerleme,?)
    6 Grafikler, çizelge, tablo ve sözlü sunumlar
    7 Sınıf içi sunumlar
    8 Ara Sınav
    9 Talimat/Prosedür Yazma
    10 Teklif Yazma
    11 Profesyonel Etik, doğaçlama proje brifingleri
    12 İlerleme Raporu Yazma
    13 Öneri Raporları Yazma, Takım Sunumları
    14 Mühendislik Raporu Yazma
    15 Takım proje sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğretim Üyesi Seda Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Beer D., McMurrey D., A Guide to Writing as an Engineer, Wiley, 3rd Edition, 2009. 2. Chazal, E. and Rogers, L., Oxford EAP. A Course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press, 2013. 3. Astley, P, Lansford, L., Engineering 1. Oxford University Press,2013.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mühendis olarak verimli haberleşme becerileri ve çalışma ortamında ihtiyaç duyulacak temel haberleşme becerilerini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Derse, Mühendisliğe ve Yazmaya Giriş, Mektup, Andıç ve Elektronik Posta yazmak Mühendislik işi almak için yazmak (iş başvurusu ve CV), İyi Mühendislik Yazıları Yazma ve Tek Tük Gürültüyü gidermek için bazı rehberler, Apendiks, Dökümantasyon, referans Sayfası ve Mühendislik Dökümanlarına Erişim, Bilinen Mühendislik Dökümanlarının Yazımı (Teftiş, lab, ilerleme,?), Grafikler, çizelge, tablo ve sözlü sunumlar, Sınıf içi sunumlar, Talimat/Prosedür Yazma, Teklif Yazma, Profesyonel Etik, doğaçlama proje brifingleri, İlerleme Raporu Yazma, Öneri Raporları Yazma, Takım Sunumları, Mühendislik Raporu Yazma, Takım proje sunumları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 3
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi -
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi -
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi -
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi -
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme 2
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi 5
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 3
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme 2
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster