Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Veri yapıları ve veri modellerinin sınıflanması ve temel özellikleri
|
K1-Bölüm-2
|
2
|
Veri modellerinin özetlenmesi: Bağlantılı liste, ağaçlar, graflar, durum makinası veri modelleri
|
K2-Bölüm-8,
K2-Bölüm-9,
K2-Bölüm-10
|
3
|
Durum makinası veri modeli ve örnek uygulamalar
|
K2-Bölüm-14
|
4
|
Durum makinası ile metinde sözcük arama ve uygulaması. Bir programlama diliyle durum makinası uygulaması geliştirilmesi
|
K2-Bölüm-14
|
5
|
Graf teorisine giriş ve grafların gösterilimi: Komşuluk matrisi
|
K2-Bölüm-12
|
6
|
Graf türleri ve grafların bellekte tutulması; örnek uygulamaları
|
K2-Bölüm-12
|
7
|
Graf renklendirme, en kısa yol algoritması, yol ağacı problemi vs. incelenmesi
|
K2-Bölüm-12
|
8
|
Graf renklendirme ve çakışmadan ders atama probleminin çözülmesi
|
K2-Bölüm-12
|
9
|
En kısa yol algoritmaları: Dijkstra algoritmasının davranışı, gerçeklenmesi ve harita üzerinde Dijkstra algoritmasının uygulaması
|
K1-Bölüm-2
|
10
|
En kısa yol ağacı algoritmaları: Kruskla algoritmasının incelenmesi ve uygulaması
|
K1-Bölüm-2
|
11
|
Algoritmaların yürütme zamanı ve karmaşıklığının hesaplanması. Büyük O notasyonu.
|
K3-Bölüm-2
|
12
|
Sıkıştırma algoritmaları ve programları
|
K2-Bölüm-15
|
13
|
Huffman kodlama ağacı ve örnek uygulaması: Karakterlerin kullanım sıklığı ve Huffman ağacının oluşturulması.
|
K3-Bölüm-4
|
14
|
Olasılık Teorisi üzerine uygulama geliştirme ve gramer çözümleme algoritmaları
|
K3-Bölüm-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Gonnet, G. H., (1984) Handbook Algorithms and Data Structure, Addision-Wesley Pub., 1984.
K2-Çölkesen, R., Data Structure and Algorithms, Papatya Publishing House, İstanbul, 1999.
K3-Çölkesen, R., Algorithm Development and Data Structures, Papatya Publishing House, İstanbul, 2011.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Karşılaşılan problemlerin modellenmesi, en uygun algoritmaların ve veri modellerinin seçilmesinin öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Veri yapıları ve veri modellerinin sınıflanması ve temel özellikleri, Veri modellerinin özetlenmesi: Bağlantılı liste, ağaçlar, graflar, durum makinası veri modelleri, Durum makinası veri modeli ve örnek uygulamalar, Durum makinası ile metinde sözcük arama ve uygulaması. Bir programlama diliyle durum makinası uygulaması geliştirilmesi, Graf teorisine giriş ve grafların gösterilimi: Komşuluk matrisi, Graf türleri ve grafların bellekte tutulması; örnek uygulamaları, Graf renklendirme, en kısa yol algoritması, yol ağacı problemi vs. incelenmesi, Graf renklendirme ve çakışmadan ders atama probleminin çözülmesi, En kısa yol algoritmaları: Dijkstra algoritmasının davranışı, gerçeklenmesi ve harita üzerinde Dijkstra algoritmasının uygulaması, En kısa yol ağacı algoritmaları: Kruskla algoritmasının incelenmesi ve uygulaması, Algoritmaların yürütme zamanı ve karmaşıklığının hesaplanması. Büyük O notasyonu, Sıkıştırma algoritmaları ve programları, Huffman kodlama ağacı ve örnek uygulaması: Karakterlerin kullanım sıklığı ve Huffman ağacının oluşturulması, Olasılık Teorisi üzerine uygulama geliştirme ve gramer çözümleme algoritmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|