Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mikroişlemcilere Giriş
|
K1-Chapter-1
|
2
|
Adresleme Modları
|
K1-Chapter-3
|
3
|
Veri Taşıma Komutları
|
K1-Chapter-4
|
4
|
Aritmetik ve Mantıksal Komutlar
|
K1-Chapter-5
|
5
|
Program Kontrol Komutları
|
K1-Chapter-6
|
6
|
Mikroişlemcinin Programlanması
|
K1-Chapter-8
|
7
|
8086 Donanım Özellikleri-I
|
K1-Chapter-9
|
8
|
8086 Donanım Özellikleri-II
|
K1-Chapter-9
|
9
|
Hafıza Arayüzü
|
K1-Chapter-10
|
10
|
Temel Giriş-Çıkış Arayüzleri
|
K1-Chapter-11
|
11
|
Kesmeler
|
K1-Chapter-12
|
12
|
Doğrudan Hafıza Erişimi(DHE) ve DHE Kontrollü Giriş-Çıkış
|
K1-Chapter-13
|
13
|
Aritmetik Yardımcı İşlemci Ailesi
|
K1-Chapter-14
|
14
|
80186 ve 80286 Mikroişlemciler
|
K1-Chapter-15
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Mehmet TÜMAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Selim SÜRÜCÜ
|
Kaynaklar
|
K1.Triebel, W. A., & Singh, A. (1999). The 8088 and 8086 Microprocessors: Programming, Interfacing, Software, Hardware, and Applications: Including the 80286, 80386, 80486, and the Pentium (3rd ed). USA: Prentice Hall PTR.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel mikrokontrol yapısı, hafıza organizasyonu, adresleme, ve adresleme modları ile assembly programlama konularının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Mikroişlemcilere Giriş, Adresleme Modları, Veri Taşıma Komutları, Aritmetik ve Mantıksal Komutlar, Program Kontrol Komutları, Mikroişlemcinin Programlanması, 8086 Donanım Özellikleri, Hafıza Arayüzü, Temel Giriş-Çıkış Arayüzleri, Kesmeler, Doğrudan Hafıza Erişimi(DHE) ve DHE Kontrollü Giriş-Çıkış, Aritmetik Yardımcı İşlemci Ailesi, 80186 ve 80286 Mikroişlemciler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
5
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
4
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|