Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş. Bilgisayar organizasyonu ve mimarisi konularındaki gelişmeler ve problemler
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
İş hattı tasarımı ve performans değerlendirmesi
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Komut iş hattı
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Örnek RISC işlemci yapısı, komutları ve iş hattı
|
K1-Bölüm-3
|
5
|
RISC komut iş hattında veri bağımlılığı ve dallanma sorunları
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Komut iş hattında dallanma öngörüsü
|
K1-Bölüm-4
|
7
|
El Sıkışmalı Asenkron yol erişimi
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Kesmeler ve sıradışı durumlar
|
K1-Bölüm-5
|
9
|
Kesme öncelik devreleri, kesmelerin giriş çıkış işlemlerinde kullanımı
|
K1-Bölüm-5
|
10
|
Doğrudan bellek erişimi
|
K1-Bölüm-5
|
11
|
Ön bellek sistemleri
|
K1-Bölüm-6
|
12
|
Paralel çok diskli sistemler (RAID)
|
K1-Bölüm-6
|
13
|
Sanal (görüntü) bellek
|
K1-Bölüm-9
|
14
|
Çok işlemcili sistemler: Sorunlar ve çözümleri
|
K1-Bölüm-9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KARHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
R1. Randal, E. B. and Hallaron, D.R..2015.Computer Systems: A Programmers Perspective. Prentice Hall, Third Edition.
R2.Stallings,W. 2010. Computer Organization and Architecture: Designing for Performance: International Version, 8th Edition, , Pearson Higher Education, ISBN-10: 0135064171.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Veri ve bilgilerin gösterimi ve makine-seviyesinde işlenmesi, mimari komut listesinin, komut boru hattının performansa etkisi, Assembly komutlar, bellek hiyerarşisi, sanal bellek konularını tanır.
|
Dersin İçeriği
|
İş hattı. Komut düzeyinde paralellik. RISC İş hattı. Giriş?çıkış düzeni. Kesmeler. Doğrudan bellek erişimi. Bellek sıradüzeni, önbellek, sanal bellek. Çoklu disk sistemleri (RAID). Çoklu işlemci mimarileri: arabağlantı yapısı, önbellek tutarlılığı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|