Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Computer Systems: A Programmers Perspective by Randal E. Bryant and David R. O Hallaron Prentice Hall, Third Edition, 2015. 2. Stallings, Computer Organization and Architecture: Designing for Performance: International Version, 8th Edition, 2010, Pearson Higher Education, ISBN-10: 0135064171. 3. Wakerly J. F., Dijital Design, Prentice Hall, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Veri ve bilgilerin gösterimi ve makine-seviyesinde işlenmesi, mimari komut listesinin, komut boru hattının performansa etkisi, Assembly komutlar, bellek hiyerarşisi, sanal bellek konularının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş: Bitler ve Baytlar, Tamsayılar, Kayan noktalı sayılar, Assembly ? Komutlar, Assembly- Kontrol Yapıları, Y86 ve HCL+ Sıralı Y86, Pipelined Y86, Optimizasyon, Bağlama ve istisna kontrolü, Bellek Hiyerarşisi, Sanal Bellek
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
3
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2
|