ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yazılım Mühendisliği İlkeleri BİL403 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazılım Geliştirme Sürecini kavrar.
    2-Yazılım Proje yönetimi kavramlarını anlar ve açıklar.
    3-Karmaşık yazılım sistemlerini çözümler ve tasarlar.
    4-Sistematik yazılım sınaması yapar ve sınama araçlarını kullanır.
    5-Yazılım mühendisliği alanındaki güncel yöntemleri tanır ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Donanım, Yazılım, İşletim Sistemleri
    2 Kelime İşleme
    3 Veri İşleme
    4 Sunum Hazırlama
    5 Görüntü İşleme
    6 Döküman İşleme
    7 Web Sayfası Hazırlama
    8 Programlamaya Giriş
    9 Temel Programlama Yapıları
    10 Web Uygulamanın Temelleri-I
    11 Web Uygulamanın Temelleri-II
    12 Akış Kontrolü
    13 Fonksiyonel Soyutlama-I
    14 Fonksiyonel Soyutlama-II
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Roger S. Pressman, Software Engineering:A Practitioners Approach, McGraw- Hill, 2005. 2. Sommerville I., Software Engineering, Addison-Wesley, 2010. 3.Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği 1st ed., Papatya Yayıncılık, 2004.4.Java Bernd Bruegge, Alan H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and 3rd ed., Prentice Hall, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yazılım geliştirmenin aşamaları olan çözümleme, tasarım ve sınama konularını, temel yazılım mühendisliği ilkelerini ve yöntemlerini tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Donanım, Yazılım, İşletim Sistemleri, Kelime İşleme, Veri İşleme, Sunum Hazırlama, Görüntü İşleme, Döküman İşleme, Web Sayfası Hazırlama, Programlamaya Giriş, Temel Programlama Yapıları, Web Uygulamanın Temelleri, Akış Kontrolü, Fonksiyonel Soyutlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 5
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 4
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 4
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme 3
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 4
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster