Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda Şahin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Roger S. Pressman, Software Engineering:A Practitioners Approach, McGraw- Hill, 2005. 2. Sommerville I., Software Engineering, Addison-Wesley, 2010. 3.Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği 1st ed., Papatya Yayıncılık, 2004.4.Java Bernd Bruegge, Alan H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and 3rd ed., Prentice Hall, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yazılım geliştirmenin aşamaları olan çözümleme, tasarım ve sınama konularını, temel yazılım mühendisliği ilkelerini ve yöntemlerini tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Donanım, Yazılım, İşletim Sistemleri, Kelime İşleme, Veri İşleme, Sunum Hazırlama, Görüntü İşleme, Döküman İşleme, Web Sayfası Hazırlama, Programlamaya Giriş, Temel Programlama Yapıları, Web Uygulamanın Temelleri, Akış Kontrolü, Fonksiyonel Soyutlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
4
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
3
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
3
|