|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
İnsan-makine etkileşiminde psikolojik ilkeler
|
|
|
2
|
İnsan makine iletişiminde kullanıcı arayüzlerinin değerlendirilmesi.
|
|
|
3
|
Kullanılırlık mühendisliği
|
|
|
4
|
Kullanıcı odaklı tasarım ve ilk örnekleme
|
|
|
5
|
Kavramsal modeller ve benzetmeler
|
|
|
6
|
Yazılım tasarımının mantıksal temelleri
|
|
|
7
|
Menü ve komut tuşlarının tasarımı
|
|
|
8
|
Ses ve doğal dil giriş/çıkışı-I
|
|
|
9
|
Ses ve doğal dil giriş/çıkışı-II
|
|
|
10
|
Yanıt süresi ve geri bildirim
|
|
|
11
|
Renk, nesne ve ses özellikleri.
|
|
|
12
|
Uluslararası anlaşma ve yerel uyarlama kavramları
|
|
|
13
|
Kullanıcı arayüz mimarileri ve uygulama programı, Proje ve örnek olay incelemeleri
|
|
|
14
|
Proje sunumları
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1.Alan Dix, Janet E. Finlay, Gregory D. Abowd, Russell Beale, Human-Computer Interaction, Prentice Hall, 2003. 2. Çağıltay K., İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği - Teoriden Mühendisliğe, 2011. 3. Brookshear J. G., Computer Science, Addison-Wesley, 2009.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
İnsan bilgisayar etkileşimi alanında gerekli teorik bilgilerle donatılmış olarak, yazılım mühendisliğine daha farklı bir perspektif ile bakabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
|
|
Dersin İçeriği
|
İnsan-makine etkileşiminde psikolojik ilkeler, İnsan makine iletişiminde kullanıcı arayüzlerinin değerlendirilmesi, Kullanılırlık mühendisliği, Kullanıcı odaklı tasarım ve ilk örnekleme, Kavramsal modeller ve benzetmeler, Yazılım tasarımının mantıksal temelleri, Menü ve komut tuşlarının tasarımı, Ses ve doğal dil giriş/çıkışı, Yanıt süresi ve geri bildirim, Renk, nesne ve ses özellikleri, Uluslararası anlaşma ve yerel uyarlama kavramları, Kullanıcı arayüz mimarileri ve uygulama programı, Proje ve örnek olay incelemeleri, Proje sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
3
|
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
3
|
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
2
|
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
2
|
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2
|