ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mobil Uygulama Geliştirme BİL425 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1- Mobil işletim sistemlerini tanır.
    2-Mobil cihazlar ve işletim sistemlerinin özelliklerine giriş yapar.
    3-Mobil uygulama geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3514848
    Laboratuar 3014114
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3511616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mobil cihazlar, işletim sistemleri ve programlamaya giriş
    2 Mobil cihazlarda kullanılan işletim sistemlerinin analizi. (Android, IPhone, Windows 8)
    3 Yazılım geliştirme ortamının (SDK) bileşenleri ve ayarları.
    4 Mobil arayüz mimarisi
    5 Mobil cihazların ağ yapıları
    6 Mobil cihazların haberleşmesi ve dosya paylaşımı
    7 APIler
    8 Ara Sınav
    9 Arayüz geliştirme-I
    10 Arayüz geliştirme-II
    11 Mobil cihazlarda web servisleri kullanımı.
    12 2D ve 3D grafikler.
    13 SQLite veri tabanı motoru
    14 Uygulama geliştirme-1
    15 Uygulama geliştirme-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Masumi Nakamura, G. Blake Meike, Laird Dornin, Zigurd Mednieks, Programming Android, 2nd Edition. 2. Alentino Lee, Heather Schneider, and Robbie Schell, Mobile Applications: Architecture, Design, and Development, Prentice Hall, 2004. 3. Ed Burnette, Hello, Android: Introducing Google`s Mobile Development Platform, Pragmatic Bookshelf, 4th Edition.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mobil işletim sistemlerini ve donanımlarını tanımak ve mobil cihazlar için uygulamalar geliştirmeyi öğretmektir.
    Dersin İçeriği Mobil cihazlar, işletim sistemleri ve programlamaya giriş, Mobil cihazlarda kullanılan işletim sistemlerinin analizi. (Android, IPhone, Windows 8), Yazılım geliştirme ortamının (SDK) bileşenleri ve ayarları, Mobil arayüz mimarisi, Mobil cihazların ağ yapıları, Mobil cihazların haberleşmesi ve dosya paylaşımı, APIler, Arayüz geliştirme, Mobil cihazlarda web servisleri kullanımı, 2D ve 3D grafikler, SQLite veri tabanı motoru, Uygulama geliştirme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 3
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 4
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 3
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 2
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster